Puolustuspeliä
Rush Factory tiedotti tiistaina Color Obstacle Rush (COR) -kiertueen ennakkomyynnistä ja lykkäävänsä uuden Utopia Nation Festival (UNF)-kiertueen lanseeraamisen ensi vuoteen. Päätös panostaa toimivaksi todettuun COR-kiertueeseen on mielestämme perusteltu kuluvan vuoden haastava liiketoimintaympäristö ja yhtiön kireä rahoitusasema huomioiden.
Rush Factory
Rush Factory on vuonna 2015 perustettu yhtiö, joka kehittää, suunnittelee, markkinoi ja tuottaa kiertuepohjaisia elämys- ja tapahtumakonsepteja kotimaisille ja kansainvälisille markkinoille. Kiertuepohjaisuuteen perustuen yhtiön konsepteilla ei ole kiinteää sijaintia, kuten esimerkiksi perinteisillä aktiviteetti- ja sisäliikuntapuistoilla, vaan tapahtuma rakennetaan aina erikseen kulloisellekin tapahtumapaikalle. Rush Factoryn liiketoiminta on hyvin kansainvälistä ja suurin osa liikevaihdosta syntyy ulkomailta. Yhtiön suurimmat yksittäiset markkinaalueet ovat Iso-Britannia, Ranska ja Saksa. Yhtiön liikevaihto muodostuu tapahtumiin myytävistä pääsylipuista sekä tapahtumapaikkojen oheistuotemyynnistä. Yhtiön tunnetuin ja kaupallisesti menestynein tapahtumakonsepti on Color Obstacle Rush (COR) -väriestejuoksu.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut14.02.2023
2021 | 22e | 23e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 4,2 | 2,9 | 3,1 |
kasvu-% | 2 708,45 % | −31,61 % | 7,17 % |
EBIT (oik.) | 0,5 | −0,6 | 0,3 |
EBIT-% (oik.) | 10,71 % | −19,76 % | 9,38 % |
EPS (oik.) | 0,19 | −0,26 | 0,09 |
Osinko | 0,00 | 0,00 | 0,00 |
Osinko % | |||
P/E (oik.) | 12,47 | - | 4,49 |
EV/EBITDA | 9,71 | - | 5,33 |