Q1 jäi heikoksi, näkymät edelleen hyvät
Marimekon Q1 oli odotetusti vertailukautta heikompi, joskin tuloksen osalta myös ennusteiden alapuolella. Leikkasimme tämän johdosta kuluvan vuoden tulosennusteita 5 %. Yhtiön ohjeistus vuodelle 2023 pysyi ennallaan ja näemme myös pidemmän aikavälin potentiaalin olevan edelleen hyvä.
Marimekko
Marimekko on suomalainen vuonna 1951 perustettu lifestyle-designyritys, joka tunnetaan ennen kaikkea omaleimaisista kuvioista ja väreistä. Yhtiön tuotevalikoimaan kuuluu korkealuokkaisia vaatteita, laukkuja ja asusteita sekä kodintavaroita sisustustekstiileistä astioihin. Marimekko-brändi on vuosien saatossa modernisoitunut ja mallistoja on kehitetty puhuttamaan laajempaa globaalia asiakaskuntaa. Yhtiön päämarkkinoina toimii Pohjois-Eurooppa, Aasian-Tyynenmeren alue ja Pohjois-Amerikka.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut17.05.2023
2022 | 23e | 24e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 166,5 | 173,7 | 190,6 |
kasvu-% | 9,40 % | 4,28 % | 9,77 % |
EBIT (oik.) | 30,4 | 30,0 | 35,1 |
EBIT-% (oik.) | 18,25 % | 17,26 % | 18,39 % |
EPS (oik.) | 0,56 | 0,56 | 0,67 |
Osinko | 0,34 | 0,40 | 0,50 |
Osinko % | 3,88 % | 3,15 % | 3,94 % |
P/E (oik.) | 15,51 | 22,54 | 19,07 |
EV/EBITDA | 8,95 | 12,76 | 10,89 |