Taantuma heikentää tuloskäännettä
Koronaviruksen aiheuttama taantuma heikentää merkittävästi PunaMusta Medialle ennakoidun tuloskäänteen voimakkuutta, kun painopalveluiden ja mediamainonnan kysyntä heikkenee entistä rajummin. Vaikka yhtiö toteutti viime vuonna merkittäviä kustannussäästötoimia ja lomautuksilla saadaan lyhytaikaista joustoa kustannusrakenteeseen, uhkaa yhtiön tulostaso jäädä kuluvanakin vuonna hyvin vaatimattomaksi. Näemme heikon näkyvyyden ja tulostason vallitessa osakkeen arvostustasossa edelleen selvää laskuvaraa ennen kuin tuotto/riski-suhde nousisi riittävän houkuttelevaksi.
PunaMusta Media
PunaMusta Media on vuonna 1874 perustettu Suomeen keskittynyt kahdesta liiketoimintaosasta, näkyvyysratkaisuista ja Pohjois-Karjalan alueella toimivasta medialiiketoiminnasta, koostuva konserni. Konsernissa on Sanomalehti Karjalaisen lisäksi kuusi muuta sanomalehtiyhtiötä ja kaksi paikallisradiokanavaa. Konsernin painotoimialaan kuuluvan PunaMusta Oy:n liiketoiminta koostuu mm. aikakaus-, sanomalehti- ja digipainamisesta ja yritysnäkyvyyden luomisesta.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut02.04.2020
2019 | 20e | 21e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 107,3 | 110,7 | 114,7 |
kasvu-% | 22,51 % | 3,17 % | 3,59 % |
EBIT (oik.) | 0,7 | 2,1 | 3,5 |
EBIT-% (oik.) | 0,65 % | 1,88 % | 3,01 % |
EPS (oik.) | 0,18 | −0,01 | 0,27 |
Osinko | 0,25 | 0,20 | 0,30 |
Osinko % | 3,85 % | 8,55 % | 12,82 % |
P/E (oik.) | 35,38 | - | 8,65 |
EV/EBITDA | 9,69 | 4,28 | 3,57 |