Tulosjuna ei näytä pysähtymisen merkkejä
Marimekon Q3 ylitti odotuksemme liikevaihdon ja tuloksen osalta. Brändin uudistuneella suunnalla ja mallistoilla näyttää olevan niin vahva vetovoima kuluttajien keskuudessa, ettei yhtiön viime vuosina käynnistynyt tulosjuna näytä lainkaan pysähtymisen merkkejä. Tarkistamme hyvän raportin ja positiivisten ennustemuutosten johdosta tavoitehintaamme ylöspäin. Vaikka osakkeen arvostus ei enää ole matala, näemme silti vahvojen tuloskasvunäkymien ja vakaan osinkotuoton tarjoavan riittävän tuotto-odotuksen positiivisella puolella pysymiseen.
Marimekko
Marimekko on suomalainen vuonna 1951 perustettu lifestyle-designyritys, joka tunnetaan ennen kaikkea omaleimaisista kuvioista ja väreistä. Yhtiön tuotevalikoimaan kuuluu korkealuokkaisia vaatteita, laukkuja ja asusteita sekä kodintavaroita sisustustekstiileistä astioihin. Marimekko-brändi on vuosien saatossa modernisoitunut ja mallistoja on kehitetty puhuttamaan laajempaa globaalia asiakaskuntaa. Yhtiön päämarkkinoina toimii Pohjois-Eurooppa, Aasian-Tyynenmeren alue ja Pohjois-Amerikka.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut14.10.2019
2018 | 19e | 20e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 111,9 | 122,6 | 133,2 |
kasvu-% | 9,34 % | 9,55 % | 8,67 % |
EBIT (oik.) | 12,2 | 17,0 | 18,0 |
EBIT-% (oik.) | 10,92 % | 13,86 % | 13,51 % |
EPS (oik.) | 1,01 | 1,56 | 1,71 |
Osinko | 1,85 | 1,20 | 1,30 |
Osinko % | 44,47 % | 9,77 % | 10,59 % |
P/E (oik.) | 4,10 | 7,88 | 7,18 |
EV/EBITDA | 0,54 | 3,80 | 3,51 |