Turha hätäillä ennen kuin yhtiö antaa siihen syyn
Marimekon Q2 ylitti vertailukauden ja markkinaodotukset. Brändillä on nyt vahva vetovoima, uudet mallistot myyvät hyvillä katteilla kuin kuumille kiville ja kilpailukyky on loistavalla tasolla. Marimekko on viime vuosina pystynyt jatkuvasti laajentamaan asiakaskuntaansa ja parantamaan tulostaan. Odotamme yhtiön tekevän 70. juhlavuotenaan historiansa kovimman tuloksen. Vaikka nykyisen kasvuvauhdin ja vahvan kannattavuuden ylläpitäminen myös tulevina vuosina arveluttaa, on mielestämme sijoittajien turha hätäillä osakkeen kanssa ennen kuin yhtiön suoritukset antavat siihen syyn.
Marimekko
Marimekko on suomalainen vuonna 1951 perustettu lifestyle-designyritys, joka tunnetaan ennen kaikkea omaleimaisista kuvioista ja väreistä. Yhtiön tuotevalikoimaan kuuluu korkealuokkaisia vaatteita, laukkuja ja asusteita sekä kodintavaroita sisustustekstiileistä astioihin. Marimekko-brändi on vuosien saatossa modernisoitunut ja mallistoja on kehitetty puhuttamaan laajempaa globaalia asiakaskuntaa. Yhtiön päämarkkinoina toimii Pohjois-Eurooppa, Aasian-Tyynenmeren alue ja Pohjois-Amerikka.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut20.08.2021
2020 | 21e | 22e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 123,6 | 148,6 | 161,6 |
kasvu-% | −1,48 % | 20,28 % | 8,70 % |
EBIT (oik.) | 20,2 | 28,5 | 27,0 |
EBIT-% (oik.) | 16,32 % | 19,19 % | 16,71 % |
EPS (oik.) | 1,80 | 2,72 | 2,58 |
Osinko | 1,00 | 1,80 | 1,80 |
Osinko % | 10,98 % | 14,88 % | 14,88 % |
P/E (oik.) | 5,06 | 4,44 | 4,69 |
EV/EBITDA | 2,22 | 2,15 | 2,06 |