Uudella strategiakaudella priorisoidaan kasvua
Kamux siirtyi tänä vuonna uuteen strategiakauteen (2021-2023), jossa priorisoidaan entistä vahvemmin kasvua. Kasvun kiihdyttäminen ja vaikea toimintaympäristö ovat nakertaneet kannattavuutta ja kaksi viimeistä tulosraporttia (Q2-Q3) olivat pettymyksiä. Lyhyellä aikavälillä haastava käytettyjen autojen hankintamarkkina, uuden ERP-järjestelmän käyttöönotto, johtoryhmän tiheä vaihtuvuus, myymäläavausten puute ja tulosvaroituriski ovat heijastuneet negatiivisesti osakekurssiin, joka on laskenut vuoden alusta 14 %. Kamuxin sijoittajasentimentti keskittyy mielestämme nyt liikaa lyhyen aikavälin riskeihin ja pitkän aikavälin tuloskasvupotentiaali jää taka-alalle.
Kamux
Kamux on vuonna 2003 perustettu käytettyjen autojen myyntiin erikoistunut autoliikeketju. Yhtiöllä on toimintaa Suomessa, jossa Kamux on oman arvionsa mukaan markkinajohtaja sekä, Ruotsissa ja Saksassa. Liiketoimintamallinsa mukaisesti Kamux tarjoaa asiakkailleen myös autokauppaan liittyviä integroituja palveluita, kuten esimerkiksi kolmansien osapuolten rahoitustuotteita. Keskeinen osa Kamuxin asiakaspalvelukonseptia on kotiinkuljetuspalvelu Suomessa ja Ruotsissa, jolloin auto toimitetaan asiakkaalle ja samalla noudetaan mahdollinen vaihtoauto. Digitaalisten kanavien lisäksi yhtiöllä on yli 70 myymälää.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut20.11.2021
2020 | 21e | 22e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 724,0 | 927,1 | 1 101,0 |
kasvu-% | 9,96 % | 28,05 % | 18,75 % |
EBIT (oik.) | 30,7 | 29,3 | 33,4 |
EBIT-% (oik.) | 4,24 % | 3,16 % | 3,04 % |
EPS (oik.) | 0,57 | 0,54 | 0,64 |
Osinko | 0,24 | 0,24 | 0,25 |
Osinko % | 1,76 % | 4,34 % | 4,52 % |
P/E (oik.) | 23,80 | 10,32 | 8,69 |
EV/EBITDA | 13,46 | 6,26 | 5,37 |