Avidlyn pääomamarkkinapäivä antoi lisää valoa yhtiön kasvustrategiaan ja liiketoimintoihin
Markkinoinnin palveluyhtiö Avidly järjesti eilen pääomamarkkinapäivän, jossa yhtiö kertoi suunnitelmista alkuvuonna julkistetun kunnianhimoisen kasvustrategian ja taloudellisten tavoitteiden toteuttamiseksi, ja esitteli yhtiön Markkinointipalvelu- ja Inbound-markkinoinnin liiketoimintoja sekä HubSpot-teknologiaa. Emme tehneet CMD:n yhteydessä muutoksia näkemykseemme osakkeesta tai ennusteisiin. Päivitämme näkemystämme lähiviikkoina julkistettavan laajan raportin yhteydessä. Tilaisuuden tallenteen voi katsoa täältä.
Avidly julkisti tammikuussa 2019 uudistetun ja kunnianhimoisen strategian vuosille 2019-2024, jonka päätavoitteena on orgaanisen ja epäorgaanisen kasvun kautta 5-kertaistaa yhtiön nykyinen liikevaihto yli 100 MEUR:oon strategiakauden loppuun mennessä. Kasvun keihäänkärkenä on rekrytoinnein ja yritysostoin tapahtuva voimakas laajentuminen markkinointiautomaatiopalveluissa Pohjoismaissa, kun taas pääosan nykyliikevaihdosta muodostavat Suomeen keskittyneet markkinointipalvelut pyrkivät maltillisempaan, mutta hyvin kannattavaan orgaaniseen kasvuun. Yhtiön visiona on olla globaalisti tunnettu modernin markkinoinnin ja myynnin partneri.
Markkinointipalvelut-segmentti, joka muodosti vuonna 2018 noin 90 % Avidlyn liikevaihdosta ja 86 % myyntikatteesta, tarjoaa laaja-alaisesti markkinoinnin ja viestinnän palveluita koko Suomen kattavan toimistoverkoston kautta (11 toimipistettä). Segmentin pääasiakaskohderyhmänä on keskisuuret yhtiöt, joita on noin 2700 kappaletta Suomessa. Avidly pyrkii tarjoamaan markkinointipalveluitaan pääasiassa jatkuvana palveluna (MaaS), jossa yhtiö hoitaa kokonaisvaltaisesti asiakkaan markkinoinnin toimintoja ja toimii kumppanina asiakkaan myyntitoiminnoille. Segmentin tavoitteena on kasvaa strategiakaudella orgaanisesti 5-10 % vuodessa ja yltää noin 7-12 %:n liikevoittoon.
Inbound-markkinoinnin segmentti, joka on yhtiön kasvustrategian pääajuri, muodosti vuonna 2018 noin 10 % Avidlyn liikevaihdosta ja noin 14 % myyntikatteesta. Segmentti syntyi viime vuonna ostetun Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa toimivan Avidlyn ja Zeeland Familyn Inbound-liiketoiminnan pohjalle, ja on globaalisti suurin HubSpot-teknologiaan keskittynyt palveluyhtiö. HubSpot on globaalisti yksi nopeimmin kasvavista markkinoinnin ja myynnin ohjelmistoteknologiaa tarjoavista yhtiöistä, joka on perinteisesti keskittynyt palvelemaan erityisesti pieniä ja keskisuuria yhtiöitä. HubSpotilla on globaalisti yli 60000 asiakasta, noin 500 MUSD:n liikevaihto ja yli 3500 partneria, joista ainoastaan 53 on Avidlyn tyyppistä korkeimman tason (Diamond) partneria. HubSpot-teknologian ympärille rakentuvat palvelut muodostuvat pääasiassa asiakkaalle HubSpot-teknologian käyttöönottovaiheessa annettavasta konsultointi-, koulutus- ja integraatiopalveluista sekä asiakkaan HubSpot-teknologiaan tukeutuvan myynnin ja markkinoinnin strategiaa ja toteutusta tukevista jatkuvista palveluista. Segmentin tavoitteena on kasvaa strategiakaudella orgaanisesti keskimäärin >25 % vuodessa, yritysostoin keskimäärin >35 % vuodessa ja yltää positiiviseen liiketulokseen.
Julkaisemme lähiviikkoina Avidlystä laajan yhtiöraportin, jossa käymme tarkemmin läpi yhtiön liiketoimintamallia, strategiaa ja näkymiä, sekä näkemystämme yhtiön arvostuksesta. Tämän hetkisen arviomme mukaan toimialan vahvat markkina-ajurit ja aktiivinen yritysostostrategia antavat hyvät lähtökohdat yhtiön kunnianhimoisten kasvutavoitteiden toteuttamiseen, mutta olemme ennusteissamme tässä vaiheessa vielä selvästi yhtiötä maltillisempia odotetun kasvun suhteen. Osakkeen arvostus on lähivuosien kasvuun ja strategian puolittaiseenkin onnistumiseen nähden maltillisesti hinnoiteltu.
Sisäänkirjautuminen vaadittu
Tämä sisältö on näkyvissä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille