Avidlyn sijoittajatilaisuuden kärkenä suotuisana jatkuva kasvuympäristö
Avidly järjesti tiistaina yhtiön markkinoita ja strategian etenemistä käsittelevän sijoittajatilaisuuden. Tilaisuus ei nähdäksemme tarjonnut varsinaisia yllätyksiä ja vahvisti yhtiön kasvuedellytysten olevan edelleen kunnossa. Yrityskauppojen osalta yhtiö kertoi jatkavansa kohteiden arvioimista, mutta hiljattain toteutetun Digital 22 -kaupan jälkeen kertoi samalla pitävänsä kauppoja lyhyellä tähtäimellä epätodennäköisinä. Käsittelemme tässä kommentissa tilaisuutta vain hyvin tiiviisti. Yhtiöstä kiinnostuneelle suosittelemme tutustumista tilaisuuden jälkeiseen haastatteluun sekä koko tilaisuuden materiaaleihin, joissa käsitellään yhtiön markkinoita ja strategiaa laajemmin.
Avidlyn osaaminen tähtää edelleen selkein trendein kasvavaan markkinaan
Avidlyn markkinoiden kasvutrendit ja yhtiön vahvuudet ovat tilaisuuden perusteella ennallaan tai vahvistumassa. Yhtenä markkinan trendinä on yritysten kasvavat markkinointiteknologian investoinnit, joiden tueksi tarvittavan osaamisen löytämisessä on toisaalta odotettavissa kiristyvää kilpailua. Markkinoinnissa käytettävien ohjelmistojen määrä on lisäksi kasvussa, jolloin tarve näiden ohjelmistojen integroimiseen sekä siihen tarvittavaan tekniseen osaamiseen kasvaa. Markkinoilla onkin yhtiön mukaan odotettavissa kasvua ja laajemman osaamisen toimijoiden muodostumista konsolidaation kautta. Kokonaisuutena Avidlyn teknologiaa ja luovaa osaamista yhdistävä tarjonta nähdäksemme vastaa näihin markkinan trendeihin. Näemmekin yhtiön kasvun edellytykset edelleen hyvinä.
Strategiakauden yrityskauppapeli on avattu ja seuraavia siirtoja pohditaan
Avidly tiedotti joulukuussa ostavansa isobritannialaisen inbound-markkinoinnin asiantuntijayhtiö Digital 22:n. Kauppa laajensi Avidlyn maantieteellistä läsnäoloa erityisesti Isoon-Britanniaan ja osin myös Kanadaan. Vuosi sitten alkaneen strategiakauden ensimmäinen yrityskauppa palautti yhtiön epäorgaanisen kasvun polulle yli kahden vuoden tauon jälkeen. Avidly kertoi tilaisuudessa jatkavansa uusien yrityskauppakohteiden arviointia joulukuussa tiedotetun Digital 22 -yrityskaupan jälkeen. Yhtiö kertoi kuitenkin panostavansa vielä lyhyellä tähtäimellä kaupan integraatioon, eikä pitänyt uusia kauppoja todennäköisinä ainakaan Q1:n aikana.
Sisäänkirjautuminen vaadittu
Tämä sisältö on näkyvissä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille