Alma Median tuloskehitys on ollut viime vuodet vahvan nousujohteista digitaalisten liiketoimintojen kannattavan kasvun, onnistuneiden yritysjärjestelyiden, ja tehostustoimien ajamana, mutta näemme yhtiöllä edessä vaimeamman tuloskasvun vaiheen taloussyklin heikentyessä. Painetun median rakenteellinen lasku vaimentaa edelleen Alma Median liikevaihdon kasvua, mutta sen rooli tuloskasvun tai arvonmuodostuksen kannalta ei ole enää kriittinen, sillä ¾-osaa yhtiön tuloksesta ja valtaosa arvosta syntyy digitaalisista liiketoiminnoista. Lievän tuloskasvun ja vahvan osinkovirran, sekä kohtuullisten arvostuskertoimien valossa näemme osakkeessa edelleen nousuvaraa.

Käy kauppaa. (Alma Media)

Alma Media on digitaalisiin palveluihin ja julkaisutoimintaan keskittyvä mediakonserni. Yhtiö tarjoaa uutissisältöjen lisäksi hyötytietoa elämäntyylin, työuran sekä liiketoiminnan kehittämiseen. Tunnetuimpia brändejä ovat Kauppalehti, Talouselämä, Affärsvärlden, Iltalehti, Aamulehti, Etuovi.com ja Monster.

Alma Mediassa työskentelee noin 2300 henkilöä, joista reilu kolmannes toimii Suomen ulkopuolella yhdeksässä eri Euroopan maassa. Yhtiön liikevaihto oli vuonna 2016 noin 353 miljoonaa euroa.