Vahvoista brändeistä saa vielä enemmän irti
Fiskars järjesti tiistaina CMD:n, missä yhtiö kävi läpi uutta strategiaa ja taloudellisia tavoitteita. Uudet tavoitteet vuoteen 2025 ylettyvälle strategiajaksolle olivat odotuksiamme kovemmat. Fiskarsia on laitettu viime vuosina hyvään kuntoon ja yhtiö tekee tänä vuonna historiansa korkeimman liikevaihdon ja operatiivisen tuloksen. Esitysten perusteella yhtiöltä löytyy vielä ennätystuloksenkin jälkeen uusi isompi vaihde, minkä takia nostimme ennusteitamme.
Fiskars
Fiskars on vuonna 1649 perustettu suomalainen kuluttajatuoteyhtiö. Yhtiön päätuoteryhmät liittyvät kotiin, askarteluun, puutarhanhoitoon, ulkoiluun, ruoanlaittoon, sisustamiseen ja kattamiseen ja tuotteita myydään yli 100 maassa. Yhtiön suurimmat markkina-alueet ovat Eurooppa ja Pohjois-Amerikka. Fiskars palvelee ihmisiä ympäri maailmaa brändiportfoliolla, johon kuuluu kansainvälisesti tunnettuja brändejä kuten Fiskars, Gerber, Iittala, Royal Copenhagen, Waterford ja Wedgwdood. Tuotteista noin puolet valmistetaan yhtiön omissa tehtaissa ja noin puolet tulevat alihankkijoilta.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut10.11.2021
2020 | 21e | 22e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 1 116,2 | 1 229,1 | 1 278,4 |
kasvu-% | 2,36 % | 10,12 % | 4,01 % |
EBIT (oik.) | 109,1 | 154,1 | 156,6 |
EBIT-% (oik.) | 9,77 % | 12,54 % | 12,25 % |
EPS (oik.) | 0,97 | 1,21 | 1,50 |
Osinko | 0,60 | 0,80 | 0,90 |
Osinko % | 4,01 % | 4,55 % | 5,11 % |
P/E (oik.) | 15,52 | 14,55 | 11,76 |
EV/EBITDA | 7,32 | 7,49 | 6,73 |