Marimekon Q4-raportti jäi hieman vertailukauden ja ennusteidemme alapuolelle. Erittäin vahvan alkuvuoden jälkeen yhtiö tarjosi pitkästä aikaa lievän tulospettymyksen ja kädenlämpöisen ohjeistuksen vuodelle 2019. Vaikka odotamme liiketoiminnan hyvän kehityksen jatkuvan lähivuosina, osake on noussut kolmen vuoden aikana noin 300 % ja arvostukseen heijastuu jo mielestämme turhan kovat tuloskasvuodotukset.

Käy kauppaa. (Marimekko)

Marimekko on suomalainen lifestyle-designyritys, joka tunnetaan ennen kaikkea omaleimaisista kuvioista ja väreistä. Yhtiön tuotevalikoimaan kuuluu korkealuokkaisia vaatteita, laukkuja ja asusteita sekä kodintavaroita sisustustekstiileistä astioihin. Kun Marimekko vuonna 1951 perustettiin, sen ennennäkemättömät painokankaat antoivat sille vahvan ja ainutlaatuisen identiteetin. Marimekko-tuotteita myydään noin 40 maassa. Vuonna 2018 tuotteiden brändimyynti oli 248 miljoonaa euroa ja yhtiön liikevaihto 112 miljoonaa euroa. Marimekko-myymälöitä on noin 150 eri puolilla maailmaa.