Etsi

Vuosikatsaus 2019

Yhtiöraportti 16.01.2020 12:12 Mallisalkku

Inderesin oikeaa rahaa sijoittavan mallisalkun tuotto oli noin 41,5 % vuonna 2019, mikä ylittää suurella marginaalilla vertailuindeksin OMX Helsinki Cap- tuottoindeksin 20,4 %:n tuoton (sisältää osingot). Erinomaisen tuoton taustalla on viime vuosien onnistuneet osakepoiminnat, jotka kantoivat edelleen hedelmää. Silti vuoden aikana teimme myös selkeitä virheitä. Pitkällä aikavälillä mallisalkun kehitys on ollut erinomaista ja yli kahdeksan vuoden historian jälkeen mallisalkun keskimääräinen vuosituotto on 22 % (vertailuindeksi noin 11 %, indeksi voitettu 7/9 vuosista). Vuoteen 2020 lähdettäessä arvostustasot ovat nousseet selvästi, ja meillä on vaikeuksia löytää riski/tuotto-vaatimuksemme täyttäviä sijoituskohteita. Silti luotamme salkkuyhtiöidemme kykyyn luoda omistaja-arvoa myös vuonna 2020.