Potentiaali ennallaan lyhyen aikavälin töyssyistä huolimatta
Remedyn Q2-raportissa keskeisintä oli kuulla, ettei Vanguardille otettu lisäaika johdu projektin ongelmista, vaan Remedyn tietoisesta päätöksestä pyrkiä maksimoimaan pelin pitkän aikavälin menestysmahdollisuudet. Samalla yhtiön rekrytoinnit ja panostukset ulkoiseen pelinkehitykseen ovat edenneet odotuksiamme vauhdikkaammin, mikä näkyy lähivuosien laskeneissa tulosennusteissamme. Lyhyen aikavälin töyssyistä huolimatta uskomme edelleen Remedyn osakkeen alkavan jossain vaiheessa ennakoida vahvemmin nykyisten projektien tulospotentiaalia, johon peilattuna osakkeen arvostus on maltillinen.
Sisäänkirjautuminen vaadittu
Tämä sisältö on näkyvissä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille
Remedy Entertainment
Remedy Entertainment on vuonna 1995 perustettu suomalainen videopelikehittäjä. Yhtiö on yksi Suomen vanhimmista pelinkehittäjistä, jonka tunnetuimpia pelejä ovat Max Payne, Alan Wake, Quantum Break ja Control. Remedy tunnetaan maailmalla parhaiten tarinavetoisista toimintapeleistä ja on yksi arvostetuimpia itsenäisiä AAA-pelistudioita maailmassa. Remedy kehittää korkeatasoisia, suurten pelistudioiden massapeleistä selkeästi erottuvia pelejä pääsääntöisesti PC:lle, Xboxille ja Playstationille.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut15.08.2022
2021 | 22e | 23e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 44,7 | 43,7 | 46,2 |
kasvu-% | 8,86 % | −2,39 % | 5,82 % |
EBIT (oik.) | 11,4 | −1,4 | −2,5 |
EBIT-% (oik.) | 25,50 % | −3,30 % | −5,52 % |
EPS (oik.) | 0,67 | −0,15 | −0,16 |
Osinko | 0,17 | 0,17 | 0,17 |
Osinko % | 0,43 % | 1,01 % | 1,01 % |
P/E (oik.) | 59,01 | - | - |
EV/EBITDA | 32,96 | 191,91 | 3 822,84 |