STOCKMANNIN HELSINGIN TAVARATALON ULKOSEINÄT SAAVAT EUROOPAN MODERNEIMMAT ULKONÄYTÖT YHTEISTYÖSSÄ PROFILIGHTIN JA REX MEDIAN KANSSA
REBL GROUP OYJ
LEHDISTÖTIEDOTE Helsinki, 21.10.2025
Vapaa julkaistavaksi heti
STOCKMANNIN HELSINGIN TAVARATALON ULKOSEINÄT SAAVAT EUROOPAN MODERNEIMMAT ULKONÄYTÖT YHTEISTYÖSSÄ PROFILIGHTIN JA REX MEDIAN KANSSA
Stockmannin ikoninen tavaratalo Helsingin keskustassa uudistaa ulkomainospintansa. Kiinteistön julkisivuihin, Aleksanterinkadun ja Mannerheimintien risteykseen sekä Pohjoisesplanadin ja Keskuskadun risteykseen, asennetaan vaikuttavat digitaaliset ulkonäytöt, jotka edustavat alansa ehdotonta kärkeä Euroopassa. Mainospinnat ovat mainostajien käytössä jo loppuvuoden aikana.
Uudet LED-näytöt ovat paitsi vaikuttavan kokoisia, myös teknisesti erittäin edistyksellisiä. Niiden tarkkuus ja kirkkaus takaavat sen, että mainokset ja muut sisällöt näkyvät selkeästi ja vaikuttavasti kaikissa olosuhteissa ja kaikkina vuodenaikoina.
Uudistus kunnioittaa kiinteistön rikasta historiaa ja arkkitehtuuria. Ulkonäytöt on suunniteltu huolellisesti integroitumaan perinteiseen julkisivuun siten, että ne eivät häiritse rakennuksen alkuperäistä ilmettä, vaan toimivat modernina lisänä kokonaisuudessa. Helsingin tavaratalo on ydinkeskustan vetovoiman kannalta historiallisesti merkittävä kiintopiste, ja uusien mainospintojen myötä varmistamme asemaamme myös tulevaisuudessa”, kertoo Heidi Back, Head of Marketing Activations Lindex Groupilta.
Hankkeen kumppaniksi mainoslaitteen hankinnassa ja mediamyynnissä on valittu kotimainen Rex Media Oy, joka on tunnettu keskittymisestään premium-mediaympäristöihin. Rex Median ydintiimillä on laaja kokemus elokuvateatterimainonnasta sekä retail-median ja ulkomainonnan kehittämisestä. Helsingin ydinkeskustan mainospinnat ovat Rex Median avaus ulkomainonnassa.
”Uskomme, että nämä Suomen vilkkaimpiin paikkoihin sijoitettavat, näyttävät mainoslaitteet tulevat olemaan erittäin kysyttyjä mainostajien keskuudessa. Ne tarjoavat ainutlaatuisen mahdollisuuden tavoittaa suuri yleisö aivan Helsingin sydämessä. Vastaamme laitteiden ylläpidosta ja mediamyynnistä mainostajille ja olemme innoissamme alkavasta yhteistyöstä ikonisen Stockmannin tavaratalon kanssa”, kommentoi Rex Median toimitusjohtaja Miika Hupli.
Mainoslaitteiden toimittamisesta vastaa suomalainen Profilight Oy, joka on osa Rebl Group Oyj:tä. Mainoslaitteen asentaminen suojeltuun julkisivuun vaatii erityistä osaamista, joustavuutta ja luovuutta. Profilight valikoitui kumppaniksi pitkän kokemuksen ja laadukkaiden toteutuksiensa vuoksi.
”LED-näyttöjen asentaminen Helsingin keskustaan on vaatinut huolellista suunnittelua, jotta nykyaikainen tekninen ratkaisua istuu saumattomasti yhtenäiseksi osaksi kaikkien tunteman rakennuksen ulkopintaa”, kertoo Profilight Oy:n toimitusjohtaja Mika Yli-Jyrä.
Mainospaikkojen koot (The Premium Aleksanterinkadulla 5.5 m x 14 m ja The Lux Pohjois-Esplanadilla 5 m x 12 m) ovat vaikuttavia ja niiden teknologia mahdollistaa lisäksi näyttäviä erikoistoteutuksia.
Lisätietoja:
Profilight Oy
Mika Yli-Jyrä
Toimitusjohtaja
04017777777
profilight.fi
Rex Media Oy
Miika Hupli
Toimitusjohtaja
0405929870
miika.hupli@rexmedia.fi
rexmedia.fi
Rebl Group lyhyesti
Haluamme luoda maailman, jossa yritykset voivat keskittyä siihen, mikä todella vaikuttaa. Maailman, jossa suunta on kirkas, prosessit toimivat älykkäästi ja kohtaamiset jäävät mieleen. Rebl Group tekee näkyväksi sen, mikä ennen oli hajallaan – yhdistämme ihmiset, datan ja tekemisen yhdeksi kokonaisuudeksi, joka ohjaa kohti kestävää kasvua.
Luomme yhteisen suunnan, joka vapauttaa ajattelun ja rakentaa rohkeasti tulevaisuutta. Kehitämme prosesseja, jotka tekevät yhteistyöstä sujuvaa ja päätöksistä tietoon perustuvia. Ja rakennamme kohtaamisia – digitaalisia ja fyysisiä – joissa brändit, ihmiset ja ilmiöt kohtaavat vaikuttavasti.
Rebl Group -konserniin kuuluvat Exove, RockOn, PunaMusta Coloro, Profilight ja PunaMusta, yhteensä noin 680 asiantuntijaa, joita yhdistää halu tehdä merkityksellisiä asioita yhdessä. Kasvumme on kestävää – olemme sitoutuneet tieteeseen perustuviin ilmastotavoitteisiin (SBT). Vuonna 2024 jatkuvien toimintojen liikevaihto oli 114,0 miljoonaa euroa.
Vaikuttavia asioita. Hyvien kanssa. Ilmiömäisesti.
It takes a REBL to start a REVLTION.
Rex Media lyhyesti
Rex Media Oy on kotimainen mediamyynnin ja kaupallisen kehityksen palveluihin keskittyvä yritys. Rex Median toiminnan keskiössä ovat ympäristöt, joissa tavoitetaan vaikuttavasti tunnistettu kohderyhmä. Helsingin ydinkeskustan premium-ympäristöjen lisäksi Rex Media vastaa valtakunnallisesti 20 elokuvateatterin mainonnasta. Vuoden 2024 lopulla perustettu yritys on kasvanut vauhdikkaasti ja tekee yhteistyötä suurimpien media- ja mainostoimistojen lisäksi satojen mainostajien kanssa. Yrittäjävetoisen Rex Media Oy:n omistaa sen toimiva johto yhdessä Bio Rex Cinemasin kanssa.