Ajoituksellisia esteitä edessä
Rush Factory julkaisi eilen Q3-tiedotteen, jossa yhtiö kommentoi sekä koko vuoden lipunmyyntiään että tuotekehitysputkessa olevien konseptien kehitysvaiheita. Yhtiön suurimman yksittäisen tapahtuman, COR:n, kysyntä kehittyi odotustemme mukaisesti konseptin elinkaaren lähestyvästä saturaatiopisteestä huolimatta. Uusien konseptien ylösajon ajoitus vaikuttaa kuitenkin siirtyvän pääosin ensi vuoteen, mitä heijastellen olemme laskeneet kuluvan vuoden ennusteitamme. Näemme seuraavan 12 kuukauden tuotto-odotuksen olevan yhä selvästi positiivinen, mutta tuotto/riski-vaa’an kallistuvan negatiiviseksi liiketoiminnan rajallisen näkyvyyden sekä uusien konseptien ylösajon yllä olevien epävarmuustekijöiden painamana.
Rush Factory
Rush Factory on vuonna 2015 perustettu yhtiö, joka kehittää, suunnittelee, markkinoi ja tuottaa kiertuepohjaisia elämys- ja tapahtumakonsepteja kotimaisille ja kansainvälisille markkinoille. Kiertuepohjaisuuteen perustuen yhtiön konsepteilla ei ole kiinteää sijaintia, kuten esimerkiksi perinteisillä aktiviteetti- ja sisäliikuntapuistoilla, vaan tapahtuma rakennetaan aina erikseen kulloisellekin tapahtumapaikalle. Rush Factoryn liiketoiminta on hyvin kansainvälistä ja suurin osa liikevaihdosta syntyy ulkomailta. Yhtiön suurimmat yksittäiset markkinaalueet ovat Iso-Britannia, Ranska ja Saksa. Yhtiön liikevaihto muodostuu tapahtumiin myytävistä pääsylipuista sekä tapahtumapaikkojen oheistuotemyynnistä. Yhtiön tunnetuin ja kaupallisesti menestynein tapahtumakonsepti on Color Obstacle Rush (COR) -väriestejuoksu.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut05.11.2019
2018 | 19e | 20e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 2,9 | 4,1 | 5,8 |
kasvu-% | −29,03 % | 41,26 % | 40,92 % |
EBIT (oik.) | 0,3 | 0,9 | 1,2 |
EBIT-% (oik.) | 11,72 % | 23,10 % | 20,27 % |
EPS (oik.) | −0,10 | 0,31 | 0,38 |
Osinko | 0,00 | 0,00 | 0,00 |
Osinko % | |||
P/E (oik.) | - | 1,22 | 1,00 |
EV/EBITDA | - | - | - |