Alma Media: Costs remain under tight control
Alma Media's Q2 result was better than we expected, as the company's cost structure was more flexible than we predicted despite high inflation. This strengthens our confidence in the company's short-term profitability development, as with the fairly weak economic growth outlook, the operating environment offers no support for earnings development. We made no substantial estimate changes after the report and thus reiterate our Accumulate recommendation and EUR 10.0 target price for the moderately valued Alma Media. Our relatively recent extensive report on Alma Media is available here.
Alma Media
Alma Media Oyj on 1998 perustettu Suomessa, itäisessä Keski-Euroopassa, Ruotsissa ja Baltiassa toimiva digitaalisiin rekrytointi- ja markkinapaikkapalveluihin sekä talous- ja ammattilehtien julkaisutoimintaan keskittynyt mediakonserni. Suomessa liiketoimintaan kuuluvat myös asumisen ja autoilun markkinapaikat, valtakunnallinen kuluttajamedia sekä sisältö- ja datapalvelut ammattilaisille ja yrityksille.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut19.07.2023
2022 | 23e | 24e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 308,8 | 304,9 | 307,7 |
kasvu-% | 12,12 % | −1,26 % | 0,93 % |
EBIT (oik.) | 73,4 | 70,1 | 70,5 |
EBIT-% (oik.) | 23,75 % | 22,99 % | 22,90 % |
EPS (oik.) | 0,72 | 0,63 | 0,64 |
Osinko | 0,44 | 0,46 | 0,48 |
Osinko % | 4,68 % | 4,72 % | 4,93 % |
P/E (oik.) | 13,08 | 15,46 | 15,34 |
EV/EBITDA | 9,47 | 10,73 | 10,51 |