Digitaalisen murroksen loppusuoralla
Alma Media on kulkenut viime vuosina läpi tuntuvan murroksen liiketoiminnan painopisteen siirryttyä korkean kannattavuuden digitaalisiin liiketoimintoihin. Ripeiden sopeutustoimien, vahvan kassavirran sekä taseaseman ansiosta odotamme yhtiön selviävän koronapandemian aiheuttamasta toimintaympäristön rajusta muutoksesta suhteellisesti vahvempana. Lähivuosien vahva tuloskasvu ja osinko muodostavat houkuttelevan tuotto-odotuksen arvostuskertoimien laskuvarasta huolimatta. Lisäksi, osakkeen houkuttelevuutta lisää yritysjärjestelyoptio sekä Markets-liiketoiminnan pitkän aikavälin arvonluontipotentiaali.
Alma Media
Alma Media Oyj on 1998 perustettu Suomessa, itäisessä Keski-Euroopassa, Ruotsissa ja Baltiassa toimiva digitaalisiin rekrytointi- ja markkinapaikkapalveluihin sekä talous- ja ammattilehtien julkaisutoimintaan keskittynyt mediakonserni. Suomessa liiketoimintaan kuuluvat myös asumisen ja autoilun markkinapaikat, valtakunnallinen kuluttajamedia sekä sisältö- ja datapalvelut ammattilaisille ja yrityksille.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut11.06.2020
2019 | 20e | 21e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 250,2 | 218,1 | 228,4 |
kasvu-% | −29,46 % | −12,81 % | 4,70 % |
EBIT (oik.) | 49,4 | 36,3 | 45,8 |
EBIT-% (oik.) | 19,74 % | 16,64 % | 20,04 % |
EPS (oik.) | 0,37 | 0,30 | 0,39 |
Osinko | 0,40 | 0,40 | 0,42 |
Osinko % | 5,03 % | 4,12 % | 4,33 % |
P/E (oik.) | 21,33 | 31,89 | 24,74 |
EV/EBITDA | 10,32 | 15,31 | 13,50 |