Ei orgaanista kasvua tänäkään vuonna
Fiskarsin kysyntäympäristö näyttää säilyvän vaimeana ja odotamme orgaanisen kasvun jäävän negatiiviseksi tänäkin vuonna. Tulosta tukevat yritysosto ja tehostamistoimet, mutta arvostus etenkin vuodelle 2024 on mielestämme korkea (esim. P/E 18x). Päivitimme ennusteita lähinnä kertaerien osalta.
Sisäänkirjautuminen vaadittu
Tämä sisältö on näkyvissä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille
Fiskars
Fiskars on vuonna 1649 perustettu suomalainen kuluttajatuoteyhtiö. Yhtiön päätuoteryhmät liittyvät kotiin, askarteluun, puutarhanhoitoon, ulkoiluun, ruoanlaittoon, sisustamiseen ja kattamiseen ja tuotteita myydään yli 100 maassa. Yhtiön suurimmat markkina-alueet ovat Eurooppa ja Pohjois-Amerikka. Fiskars palvelee ihmisiä ympäri maailmaa brändiportfoliolla, johon kuuluu kansainvälisesti tunnettuja brändejä kuten Fiskars, Gerber, Iittala, Royal Copenhagen, Waterford ja Wedgwdood. Tuotteista noin puolet valmistetaan yhtiön omissa tehtaissa ja noin puolet tulevat alihankkijoilta.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut16.01.2024
2022 | 23e | 24e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 1 248,4 | 1 137,2 | 1 242,0 |
kasvu-% | −0,47 % | −8,91 % | 9,22 % |
EBIT (oik.) | 151,0 | 108,1 | 122,5 |
EBIT-% (oik.) | 12,10 % | 9,50 % | 9,86 % |
EPS (oik.) | 1,42 | 0,89 | 0,98 |
Osinko | 0,80 | 0,80 | 0,82 |
Osinko % | 5,20 % | 5,18 % | 5,31 % |
P/E (oik.) | 10,82 | 17,40 | 15,83 |
EV/EBITDA | 8,08 | 9,88 | 9,73 |
