Ennätystason kannattavuudesta nostetta ennusteille
Alma Median eilen julkaisema Q3-raportti oli kokonaisuutena hieman odotuksiamme parempi, kun ennusteitamme korkeampi kannattavuus veti neljänneksen tuloksen yli odotuksiemme. Tämän seurauksena teimmekin positiivisia ennustemuutoksia lähivuosien tulosennusteisiimme. Erinomaisen kassavirrantuottokyvyn ansiosta Alma Median arvostus painuu lähivuosina nykyiseltä korkealta tasolta perustellulle tasolle, mutta siinä ei kuitenkaan näkemyksemme mukaan ole nousuvaraa.
Alma Media
Alma Media Oyj on 1998 perustettu Suomessa, itäisessä Keski-Euroopassa, Ruotsissa ja Baltiassa toimiva digitaalisiin rekrytointi- ja markkinapaikkapalveluihin sekä talous- ja ammattilehtien julkaisutoimintaan keskittynyt mediakonserni. Suomessa liiketoimintaan kuuluvat myös asumisen ja autoilun markkinapaikat, valtakunnallinen kuluttajamedia sekä sisältö- ja datapalvelut ammattilaisille ja yrityksille.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut21.10.2021
2020 | 21e | 22e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 230,2 | 273,1 | 290,6 |
kasvu-% | −7,99 % | 18,65 % | 6,40 % |
EBIT (oik.) | 45,5 | 64,9 | 70,9 |
EBIT-% (oik.) | 19,74 % | 23,76 % | 24,41 % |
EPS (oik.) | 0,36 | 0,62 | 0,67 |
Osinko | 0,30 | 0,32 | 0,35 |
Osinko % | 3,36 % | 3,29 % | 3,59 % |
P/E (oik.) | 24,56 | 15,79 | 14,54 |
EV/EBITDA | 12,82 | 13,11 | 11,11 |