Hintalappu noussut luksuskategoriaan
Tarkistamme Marimekon tavoitehintaamme hieman alaspäin ja laskemme suositustamme. Yhtiön liiketoiminta on viimevuosien aikana saatu viritettyä hurjaan iskuun ja Marimekon brändi sekä kilpailukyky ovat mielestämme vahvempia kuin koskaan. Tämä on heijastunut ennätysvahvan tuloksen lisäksi myös osakekurssiin ja arvostustaso on kivunnut historiallisen korkealle. Ennustamamme lähivuosien tuloskasvun väliaikainen hyytyminen yhdessä korkeiden arvostuskertoimien kanssa painavat osakkeen riski/tuotto-suhteen mielestämme tällä hetkellä riittämättömäksi. Jäämmekin odottamaan merkkejä tuloskasvun jatkumisesta ja/tai arvostuskertoimien laskusta.
Sisäänkirjautuminen vaadittu
Tämä sisältö on näkyvissä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille
Marimekko
Marimekko on tekstiili- ja vaatetusalan yritys. Valikoima sisältää vaatteita, laukkuja, asusteita ja taloustavaroista erilaisista huonekalukankaista aina posliinituotteisiin. Tuotteita myydään fyysisten myymälöiden kautta yhtiön tuotemerkillä ympäri maailman markkinoita, pääasiassa Euroopassa, Pohjois -Amerikassa ja Aasiassa. Marimekko perustettiin alun perin vuonna 1951, ja sen pääkonttori sijaitsee Helsingissä.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut19.01.2022
2020 | 21e | 22e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 123,6 | 147,3 | 161,2 |
kasvu-% | −1,48 % | 19,17 % | 9,46 % |
EBIT (oik.) | 20,2 | 30,4 | 28,0 |
EBIT-% (oik.) | 16,32 % | 20,63 % | 17,37 % |
EPS (oik.) | 1,80 | 2,93 | 2,68 |
Osinko | 1,00 | 1,80 | 1,80 |
Osinko % | 10,98 % | 14,29 % | 14,29 % |
P/E (oik.) | 5,06 | 4,30 | 4,70 |
EV/EBITDA | 2,22 | 2,03 | 1,96 |