Kasvun hidastuminen edessä
Marimekon Q2 tulos osui hyvin ennusteisiimme ja ohjeistus koko vuodelle pidettiin ennallaan. Laskimme kuitenkin ennusteitamme etenkin Suomen loppuvuoden myyntinäkymän johdosta. Näemme edelleen osakkeen tuotto-odotuksen jäävän liian pieneksi, kun tuloskasvu hidastuu, eikä kertoimissa mielestämme ole nousuvaraa.
Sisäänkirjautuminen vaadittu
Tämä sisältö on näkyvissä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille
Marimekko
Marimekko on tekstiili- ja vaatetusalan yritys. Valikoima sisältää vaatteita, laukkuja, asusteita ja taloustavaroista erilaisista huonekalukankaista aina posliinituotteisiin. Tuotteita myydään fyysisten myymälöiden kautta yhtiön tuotemerkillä ympäri maailman markkinoita, pääasiassa Euroopassa, Pohjois -Amerikassa ja Aasiassa. Marimekko perustettiin alun perin vuonna 1951, ja sen pääkonttori sijaitsee Helsingissä.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut17.08.2022
2021 | 22e | 23e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 152,2 | 168,1 | 178,1 |
kasvu-% | 23,19 % | 10,42 % | 5,95 % |
EBIT (oik.) | 31,2 | 32,5 | 33,3 |
EBIT-% (oik.) | 20,50 % | 19,31 % | 18,72 % |
EPS (oik.) | 0,60 | 0,63 | 0,63 |
Osinko | 0,72 | 0,42 | 0,48 |
Osinko % | 4,25 % | 3,32 % | 3,80 % |
P/E (oik.) | 28,28 | 19,93 | 19,93 |
EV/EBITDA | 15,35 | 11,69 | 11,10 |