Kasvustrategian ensimmäinen taso pelattu läpi
H2-raportti osoitti yhtiön strategian siirtyneen kannattavan kasvun vaiheeseen ja Control-pelin onnistunut julkaisu todisti, että yhtiön valitsemalla strategialla luodaan pelejä, jotka miellyttävät niin pelaajia kuin osakkeenomistajia. Lähivuosien kasvunäkymä on vahva, kun moniprojektimallin myötä pelien julkaisutahti tihenee. Ennustamme moniprojektimallin tulospotentiaalin heijastuvan voimistuvasti yhtiön lukuihin lähivuosina, johon peilaten osakkeen arvostus on edelleen maltillinen ja tarjoaa riittävän tuotto-odotuksen kompensoimaan riskejä.
Sisäänkirjautuminen vaadittu
Tämä sisältö on näkyvissä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille
Remedy Entertainment
Remedy Entertainment on vuonna 1995 perustettu suomalainen videopelikehittäjä. Yhtiö on yksi Suomen vanhimmista pelinkehittäjistä, jonka tunnetuimpia pelejä ovat Max Payne, Alan Wake, Quantum Break ja Control. Remedy tunnetaan maailmalla parhaiten tarinavetoisista toimintapeleistä ja on yksi arvostetuimpia itsenäisiä AAA-pelistudioita maailmassa. Remedy kehittää korkeatasoisia, suurten pelistudioiden massapeleistä selkeästi erottuvia pelejä pääsääntöisesti PC:lle, Xboxille ja Playstationille.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut04.12.2019
2018 | 19e | 20e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 20,1 | 33,5 | 37,3 |
kasvu-% | 17,35 % | 66,28 % | 11,20 % |
EBIT (oik.) | 0,6 | 7,8 | 11,7 |
EBIT-% (oik.) | 3,02 % | 23,14 % | 31,53 % |
EPS (oik.) | 0,04 | 0,52 | 0,78 |
Osinko | 0,10 | 0,25 | 0,35 |
Osinko % | 1,49 % | 1,81 % | 2,54 % |
P/E (oik.) | 151,99 | 26,76 | 17,65 |
EV/EBITDA | 55,17 | 16,69 | 11,02 |