Konsolidaatiojuna puksuttaa sylinterit kuumina
Harvia on 2016-2020 aikana tehnyt kolme erinomaista yrityskauppaa, jotka ovat nostaneet sen globaalin sauna ja spa markkinan ykköseksi. Yhtiö kertoi perjantaina jälleen uudesta yrityskaupasta, kun se osti kylpytynnyrivalmistaja Kirami Oy:n. Kirami täydentää hyvin Harvian sauna ja spa ratkaisujen valikoimaa ja kasvattaa sen markkinaosuutta erityisesti kuluttajille suunnatuissa ratkaisuissa. Pidämme kaupan arvostusta edullisena ja näemme tässä merkittävää ristiinmyynti ja muuta synergiapotentiaalia, mikä näkynee liikevaihdossa ja kannattavuudessa positiivisesti tulevaisuudessa. Tulosennusteidemme 10-14 %:n noususta johtuen nostamme tavoitehintaamme.
Harvia
Harvia on vuonna 1950 perustettu, liikevaihdolla mitattuna yksi maailman johtavista sauna- ja spa-markkinoilla toimivista yhtiöistä. Yhtiöllä on kattava tarjooma kiukaista ja kiuaskomponenteista aina kokonaisiin sauna- ja spa-ratkaisuihin. Harvian asiakkaita ovat niin kuluttaja-asiakkaat kuin sauna- ja spa-alan ammattilaiset. Harvian tuotteita myydään jälleenmyyntiverkoston kautta maailmanlaajuisesti.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut30.05.2021
2020 | 21e | 22e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 109,1 | 167,3 | 204,5 |
kasvu-% | 47,26 % | 53,32 % | 22,26 % |
EBIT (oik.) | 24,5 | 41,0 | 48,3 |
EBIT-% (oik.) | 22,43 % | 24,51 % | 23,59 % |
EPS (oik.) | 0,94 | 1,63 | 1,91 |
Osinko | 0,51 | 0,95 | 1,10 |
Osinko % | 2,08 % | 2,32 % | 2,68 % |
P/E (oik.) | 25,99 | 25,22 | 21,41 |
EV/EBITDA | 18,19 | 17,44 | 14,13 |