Korkea arvostus edellyttää hyvien suoritusten jatkumista
Marimekon Q4 oli liikevaihdon osalta odotuksiamme parempi ja liikevoitto oli tarkan ohjeistuksen takia odotetun hyvä. Yhtiö antoi mielestämme vahvoihin tuloskasvunäkymiin peilattuna konservatiivisen 2020-ohjeistuksen ja arvioimme sen vielä tänä vuonna nousevan. Liikevaihto on päässyt hyvään kasvuvauhtiin ja yhtiö tekee merkittäviä panostuksia pitkän aikavälin kasvu- ja kannattavuuskehitykseen etenkin kansainvälisessä liiketoiminnassa. Mielestämme Marimekko-brändin vahva vetovoima kuluttajien keskuudessa ja houkuttelevat uudet mallistot tukevat yhtiön tuloskasvunäkymiä sekä Suomessa että ulkomailla. Teimme Q4-raportin jälkeen pieniä positiivisia muutoksia lähivuosien ennusteisiimme.
Marimekko
Marimekko on suomalainen vuonna 1951 perustettu lifestyle-designyritys, joka tunnetaan ennen kaikkea omaleimaisista kuvioista ja väreistä. Yhtiön tuotevalikoimaan kuuluu korkealuokkaisia vaatteita, laukkuja ja asusteita sekä kodintavaroita sisustustekstiileistä astioihin. Marimekko-brändi on vuosien saatossa modernisoitunut ja mallistoja on kehitetty puhuttamaan laajempaa globaalia asiakaskuntaa. Yhtiön päämarkkinoina toimii Pohjois-Eurooppa, Aasian-Tyynenmeren alue ja Pohjois-Amerikka.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut14.02.2020
2019 | 20e | 21e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 125,4 | 137,5 | 150,5 |
kasvu-% | 12,10 % | 9,66 % | 9,39 % |
EBIT (oik.) | 17,1 | 18,9 | 20,8 |
EBIT-% (oik.) | 13,65 % | 13,74 % | 13,82 % |
EPS (oik.) | 1,60 | 1,82 | 1,98 |
Osinko | 0,90 | 1,20 | 1,40 |
Osinko % | 12,57 % | 9,77 % | 11,40 % |
P/E (oik.) | 4,47 | 6,76 | 6,19 |
EV/EBITDA | 2,31 | 3,39 | 3,05 |