Koronapomppu tuonut paljon uusia asiakkaita
Korona-aikana vähittäiskaupan murros on ottanut ison askeleen eteenpäin lyhyessä ajassa ja yhtiö on saanut sen ja onnistuneen brändikampanjoinnin tukemana uusia asiakkaita hyvin pienillä kustannuksilla verrattuna aiempaan. Uskomme näistä asiakkaista osan myös jatkavan ostoksiaan kriisin jälkeen, mikä antaa tukea tulosennusteillemme. Yhtiön sijoitustarina on vahvistunut, mutta samalla loppuvuoden tuloskasvun ajurit heikkenevät, eikä pidemmän ajan tuloskasvunäkymä vielä tee nykyistä arvostusta riittävän houkuttelevaksi.
Verkkokauppa.com
Verkkokauppa.com on vuonna 1992 perustettu Suomen suosituin ja vierailluin verkossa toimiva kotimainen vähittäiskauppa. Verkkokauppa.com Oyj markkinoi, myy ja jakelee verkkokauppansa, myymälöidensä ja noutopisteverkostonsa kautta sesongista riippuen kymmeniä tuhansia tuotteita. Yhtiöllä on neljä myymälää: Oulussa, Pirkkalassa, Raisiossa ja Helsingissä, jonka lisäksi verkkokaupasta ostettavat tuotteet ovat noudettavissa noutopisteiden kautta.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut22.07.2020
2019 | 20e | 21e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 504,1 | 534,2 | 554,8 |
kasvu-% | 5,50 % | 5,97 % | 3,86 % |
EBIT (oik.) | 11,3 | 17,7 | 16,6 |
EBIT-% (oik.) | 2,24 % | 3,31 % | 2,99 % |
EPS (oik.) | 0,17 | 0,29 | 0,27 |
Osinko | 0,21 | 0,23 | 0,25 |
Osinko % | 6,06 % | 10,18 % | 10,88 % |
P/E (oik.) | 20,55 | 7,84 | 8,45 |
EV/EBITDA | 8,58 | 3,77 | 3,75 |