Kurssilasku on tehnyt arvostuksesta houkuttelevan
Nostamme Fiskarsin suositusta ja toistamme aiemman tavoitehintamme. Suosituksen nosto perustuu puhtaasti osakekurssin viime viikkojen laskulle, emmekä ole tehneet ennusteisiimme muutoksia. Mielestämme matala tase- ja tulospohjainen arvostus sekä hyvä osinkotuotto tarjoavat vahvan brändiportfolion omaavan Fiskarsin osakkeelle jo riittävän tuotto-odotuksen positiiviselle puolelle siirtymiseen.
Sisäänkirjautuminen vaadittu
Tämä sisältö on näkyvissä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille
Fiskars
Fiskars on vuonna 1649 perustettu suomalainen kuluttajatuoteyhtiö. Yhtiön päätuoteryhmät liittyvät kotiin, askarteluun, puutarhanhoitoon, ulkoiluun, ruoanlaittoon, sisustamiseen ja kattamiseen ja tuotteita myydään yli 100 maassa. Yhtiön suurimmat markkina-alueet ovat Eurooppa ja Pohjois-Amerikka. Fiskars palvelee ihmisiä ympäri maailmaa brändiportfoliolla, johon kuuluu kansainvälisesti tunnettuja brändejä kuten Fiskars, Gerber, Iittala, Royal Copenhagen, Waterford ja Wedgwdood. Tuotteista noin puolet valmistetaan yhtiön omissa tehtaissa ja noin puolet tulevat alihankkijoilta.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut01.08.2019
2018 | 19e | 20e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 1 118,5 | 1 090,7 | 1 123,0 |
kasvu-% | −5,65 % | −2,49 % | 2,96 % |
EBIT (oik.) | 100,8 | 89,1 | 96,0 |
EBIT-% (oik.) | 9,01 % | 8,17 % | 8,55 % |
EPS (oik.) | 1,11 | 0,91 | 0,91 |
Osinko | 6,14 | 0,56 | 0,58 |
Osinko % | 32,32 % | 3,65 % | 3,78 % |
P/E (oik.) | 17,06 | 16,91 | 16,85 |
EV/EBITDA | 9,11 | 9,93 | 9,32 |
