Media-alan konsolidaatio jatkuu
PunaMusta Media kertoi keskiviikkona yritysjärjestelystä, jossa se myy medialiiketoimintansa alaa systemaattisesti konsolidoineelle Keskisuomalaiselle. Pidämme haastavan pitkän tähtäimen näkymän omaavan medialiiketoiminnan myyntiä järkevänä liikkeenä kauppahinnan ja sen mahdollistaman velkaantuneisuuden laskun valossa.
PunaMusta Media
PunaMusta Media on vuonna 1874 perustettu Suomeen keskittynyt kahdesta liiketoimintaosasta, näkyvyysratkaisuista ja Pohjois-Karjalan alueella toimivasta medialiiketoiminnasta, koostuva konserni. Konsernissa on Sanomalehti Karjalaisen lisäksi kuusi muuta sanomalehtiyhtiötä ja kaksi paikallisradiokanavaa. Konsernin painotoimialaan kuuluvan PunaMusta Oy:n liiketoiminta koostuu mm. aikakaus-, sanomalehti- ja digipainamisesta ja yritysnäkyvyyden luomisesta.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut31.01.
2022 | 23e | 24e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 133,5 | 134,4 | 134,6 |
kasvu-% | 25,94 % | 0,69 % | 0,12 % |
EBIT (oik.) | −3,1 | −1,1 | −0,9 |
EBIT-% (oik.) | −2,28 % | −0,84 % | −0,66 % |
EPS (oik.) | −0,43 | −0,32 | −0,20 |
Osinko | 0,00 | 0,00 | 0,00 |
Osinko % | |||
P/E (oik.) | - | - | - |
EV/EBITDA | 13,61 | 8,30 | 7,78 |