Näytöt tuloskäänteestä yhä paperinohuet
Yhtiö antoi pari viikkoa ennen tilinpäätöksen julkistusta tulosvaroituksen, joka teki tyhjäksi toiveet odotetun tuloskäänteen realisoitumisesta. Vaikka yhtiö teki loppuvuoden aikana lisätoimia kannattavuuden parantamiseksi, toimialan kilpailuympäristö on parantunut ja yhtiön vakavaraisuus on hyvä, näemme osakkeen arvostustasossa selvää laskuvaraa ennen kuin tuotto/riski-suhde nousee riittävän houkuttelevaksi.
PunaMusta Media
PunaMusta Media on vuonna 1874 perustettu Suomeen keskittynyt kahdesta liiketoimintaosasta, näkyvyysratkaisuista ja Pohjois-Karjalan alueella toimivasta medialiiketoiminnasta, koostuva konserni. Konsernissa on Sanomalehti Karjalaisen lisäksi kuusi muuta sanomalehtiyhtiötä ja kaksi paikallisradiokanavaa. Konsernin painotoimialaan kuuluvan PunaMusta Oy:n liiketoiminta koostuu mm. aikakaus-, sanomalehti- ja digipainamisesta ja yritysnäkyvyyden luomisesta.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut09.02.2020
2018 | 19e | 20e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 87,6 | 107,4 | 111,3 |
kasvu-% | 15,63 % | 22,59 % | 3,70 % |
EBIT (oik.) | 0,7 | 0,5 | 5,1 |
EBIT-% (oik.) | 0,84 % | 0,46 % | 4,57 % |
EPS (oik.) | 0,15 | 0,15 | 0,37 |
Osinko | 0,25 | 0,25 | 0,40 |
Osinko % | 4,03 % | 10,50 % | 16,81 % |
P/E (oik.) | 40,76 | 15,41 | 6,50 |
EV/EBITDA | 14,68 | 5,00 | 3,07 |