Odotamme seuraavaa liikettä yrityskaupoissa
Näkemyksemme mukaan Alma Media on jälleen tehnyt omistaja-arvoa luovan liikkeen yritysjärjestelyissä, jonka jäljiltä yhtiö on entistä digitaalisempi, kannattavampi ja vakavaraisempi. Yhtiö tulee käyttämään lähivuosina vahvaa rahoitusasemaansa tuloskasvun kiihdyttämiseen uusin yritysjärjestelyin, mutta arvostukseltaan hyvien kohteiden löytäminen on nykymarkkinassa haastavaa. Lyhyellä tähtäimellä hidastuva operatiivinen tuloskasvu ja voimakkaasti kohonneet arvostuskertoimet heikentävät osakkeen nousupotentiaalia, mutta parempien aikojen odottaminen palkitaan vahvalla osinkotuotolla.
Alma Media
Alma Media Oyj on 1998 perustettu Suomessa, itäisessä Keski-Euroopassa, Ruotsissa ja Baltiassa toimiva digitaalisiin rekrytointi- ja markkinapaikkapalveluihin sekä talous- ja ammattilehtien julkaisutoimintaan keskittynyt mediakonserni. Suomessa liiketoimintaan kuuluvat myös asumisen ja autoilun markkinapaikat, valtakunnallinen kuluttajamedia sekä sisältö- ja datapalvelut ammattilaisille ja yrityksille.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut17.02.2020
2019 | 20e | 21e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 342,5 | 250,4 | 254,9 |
kasvu-% | −3,44 % | −26,89 % | 1,79 % |
EBIT (oik.) | 61,6 | 51,6 | 57,4 |
EBIT-% (oik.) | 17,99 % | 20,61 % | 22,54 % |
EPS (oik.) | 0,52 | 0,43 | 0,48 |
Osinko | 0,40 | 0,45 | 0,50 |
Osinko % | 5,03 % | 4,62 % | 5,13 % |
P/E (oik.) | 15,25 | 22,76 | 20,15 |
EV/EBITDA | 8,96 | 6,77 | 12,32 |