Osake ei houkuttele
Fiskarsin Q3-tuloksen pääkohdat ja päivitetty ohjeistus kerrottiin jo pari viikkoa sitten tulosvaroituksen yhteydessä. Siten raportti tarjosi rajallisesti uutisia. Osakkeen arvostus on mielestämme ensi vuoden ennusteilla hyväksyttävien kertoimien ylälaidassa ja tuotto-odotus jää siten vaisuksi.
Sisäänkirjautuminen vaadittu
Tämä sisältö on näkyvissä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille
Fiskars
Fiskars on vuonna 1649 perustettu suomalainen kuluttajatuoteyhtiö. Yhtiön päätuoteryhmät liittyvät kotiin, askarteluun, puutarhanhoitoon, ulkoiluun, ruoanlaittoon, sisustamiseen ja kattamiseen ja tuotteita myydään yli 100 maassa. Yhtiön suurimmat markkina-alueet ovat Eurooppa ja Pohjois-Amerikka. Fiskars palvelee ihmisiä ympäri maailmaa brändiportfoliolla, johon kuuluu kansainvälisesti tunnettuja brändejä kuten Fiskars, Gerber, Iittala, Royal Copenhagen, Waterford ja Wedgwdood. Tuotteista noin puolet valmistetaan yhtiön omissa tehtaissa ja noin puolet tulevat alihankkijoilta.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut26.10.2023
2022 | 23e | 24e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 1 248,4 | 1 137,2 | 1 262,3 |
kasvu-% | −0,5 % | −8,9 % | 11,0 % |
EBIT (oik.) | 151,0 | 108,2 | 124,5 |
EBIT-% (oik.) | 12,1 % | 9,5 % | 9,9 % |
EPS (oik.) | 1,42 | 0,91 | 0,99 |
Osinko | 0,80 | 0,80 | 0,82 |
Osinko % | 5,2 % | 5,0 % | 5,1 % |
P/E (oik.) | 10,82 | 17,44 | 16,05 |
EV/EBITDA | 8,08 | 10,73 | 7,99 |
