Positiivinen kehitys jatkuu
Alma Median Q4-tulos oli kokonaisuutena odotuksia vahvempi, kun kaikkien segmenttien tuloskunto parani haastavassa markkinaympäristössä selvästi vertailukaudesta. Vaikka Alman digiliiketuottojen suhteellinen kasvu on hidastunut syklin kypsyessä ja painetun median tuottojen lasku jatkuu voimakkaana, on yhtiöllä nykyisessä talousympäristössä edelleen hyvät edellytykset tuloskasvuun lähivuosina, kun hyvin kannattavien digituottojen osuus liikevaihdosta kasvaa ja yhtiön tehokkuus paranee. Yhtiön vakautta lisää myös erittäin vahva tase ja kassavirta, jotka mahdollistavat kasvua kiihdyttävät yritysostot ja vahvan osinkovirran. Edelleen kohollaan olevista suhdanneriskeistä huolimatta näemme Alma Median arvostustasossa nousuvaraa osien summaan, maltillisiin arvostuskertoimiin ja vahvaan osinkotuottoon nähden.
Alma Media
Alma Media Oyj on 1998 perustettu Suomessa, itäisessä Keski-Euroopassa, Ruotsissa ja Baltiassa toimiva digitaalisiin rekrytointi- ja markkinapaikkapalveluihin sekä talous- ja ammattilehtien julkaisutoimintaan keskittynyt mediakonserni. Suomessa liiketoimintaan kuuluvat myös asumisen ja autoilun markkinapaikat, valtakunnallinen kuluttajamedia sekä sisältö- ja datapalvelut ammattilaisille ja yrityksille.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut15.02.2019
2018 | 19e | 20e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 354,7 | 352,8 | 356,7 |
kasvu-% | −3,43 % | −0,53 % | 1,09 % |
EBIT (oik.) | 57,3 | 62,1 | 62,8 |
EBIT-% (oik.) | 16,15 % | 17,61 % | 17,61 % |
EPS (oik.) | 0,46 | 0,53 | 0,53 |
Osinko | 0,35 | 0,38 | 0,42 |
Osinko % | 6,32 % | 3,88 % | 4,29 % |
P/E (oik.) | 11,98 | 18,65 | 18,53 |
EV/EBITDA | 8,16 | 10,26 | 9,97 |