Positiivinen tulostrendi jatkuu
Alma Median tuloskehitys on ollut viime vuosina voimakkaan nousujohteista digitaalisten liiketoimintojen kannattavan kasvun, onnistuneiden yritysjärjestelyjen, ja tehostustoimien ajamana. Noin puolet liikevaihdosta muodostavan painetun median rakenteellinen lasku vaimentaa edelleen Alma Median liikevaihdon kasvua, mutta sen rooli tuloskasvun tai arvonmuodostuksen kannalta ei ole enää kriittinen, sillä yli 2/3-osaa yhtiön tuloksesta ja valtaosa arvosta syntyy digitaalisista liiketoiminnoista. Positiivisten markkinatrendien, vahvan tuloskasvun ja osinkovirran, sekä kohtuullisten arvostuskertoimien valossa näemme osakkeessa edelleen nousuvaraa.
Alma Media
Alma Media Oyj on 1998 perustettu Suomessa, itäisessä Keski-Euroopassa, Ruotsissa ja Baltiassa toimiva digitaalisiin rekrytointi- ja markkinapaikkapalveluihin sekä talous- ja ammattilehtien julkaisutoimintaan keskittynyt mediakonserni. Suomessa liiketoimintaan kuuluvat myös asumisen ja autoilun markkinapaikat, valtakunnallinen kuluttajamedia sekä sisältö- ja datapalvelut ammattilaisille ja yrityksille.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut29.03.2018
2017 | 18e | 19e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 367,3 | 368,4 | 375,0 |
kasvu-% | 3,96 % | 0,30 % | 1,79 % |
EBIT (oik.) | 51,0 | 58,2 | 62,4 |
EBIT-% (oik.) | 13,89 % | 15,80 % | 16,64 % |
EPS (oik.) | 0,45 | 0,49 | 0,53 |
Osinko | 0,24 | 0,32 | 0,36 |
Osinko % | 3,34 % | 3,30 % | 3,71 % |
P/E (oik.) | 16,14 | 19,98 | 18,18 |
EV/EBITDA | 11,08 | 11,61 | 9,85 |