Q1:ltä odotetaan selvää tuloskasvua
Alma Media julkaisee Q1-tuloksen torstaina 25.4. noin klo 8. Odotamme yhtiön liikevaihdon jäävän painetun median tuottojen laskun sekä yritysjärjestelyjen myötä vertailukaudesta, mutta oikaistun liikevoiton ennustamme nousevan selvästi vertailukaudesta Marketsin erittäin kannattavan kasvun ja mediatoimintojen tehokkuuden parantumisen myötä. Teimme ennusteisiimme ennen Q1-raporttia lieviä muutoksia vuosineljännesten ja segmenttien välillä, mutta vuositasolla ennusteemme säilyivät lähes ennallaan. Ennakoimme Alma Median toistavan vuodelle 2019 vakaata liikevaihdon kehitystä ja kasvavaa oikaistua liikevoittoa ennakoivan ohjeistuksen.
Alma Media
Alma Media Oyj on 1998 perustettu Suomessa, itäisessä Keski-Euroopassa, Ruotsissa ja Baltiassa toimiva digitaalisiin rekrytointi- ja markkinapaikkapalveluihin sekä talous- ja ammattilehtien julkaisutoimintaan keskittynyt mediakonserni. Suomessa liiketoimintaan kuuluvat myös asumisen ja autoilun markkinapaikat, valtakunnallinen kuluttajamedia sekä sisältö- ja datapalvelut ammattilaisille ja yrityksille.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut22.04.2019
2018 | 19e | 20e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 354,7 | 352,3 | 356,4 |
kasvu-% | −3,43 % | −0,68 % | 1,18 % |
EBIT (oik.) | 57,3 | 61,8 | 62,5 |
EBIT-% (oik.) | 16,15 % | 17,55 % | 17,53 % |
EPS (oik.) | 0,46 | 0,52 | 0,53 |
Osinko | 0,35 | 0,38 | 0,42 |
Osinko % | 6,32 % | 3,88 % | 4,29 % |
P/E (oik.) | 11,98 | 18,74 | 18,62 |
EV/EBITDA | 8,16 | 10,31 | 10,02 |