Suorituskyky on noussut vahvalle tasolle
Fiskars jatkoi vahvaa suorittamistaan Q3:lla. Viime vuosien muutos- ja uudelleenjärjestelyohjelmat ovat nostaneet suorituskyvyn vahvalle tasolle ja luottamuksemme kannattavuuden kestävään tasokorjaukseen vahvistuu.
Fiskars
Fiskars on vuonna 1649 perustettu suomalainen kuluttajatuoteyhtiö. Yhtiön päätuoteryhmät liittyvät kotiin, askarteluun, puutarhanhoitoon, ulkoiluun, ruoanlaittoon, sisustamiseen ja kattamiseen ja tuotteita myydään yli 100 maassa. Yhtiön suurimmat markkina-alueet ovat Eurooppa ja Pohjois-Amerikka. Fiskars palvelee ihmisiä ympäri maailmaa brändiportfoliolla, johon kuuluu kansainvälisesti tunnettuja brändejä kuten Fiskars, Gerber, Iittala, Royal Copenhagen, Waterford ja Wedgwdood. Tuotteista noin puolet valmistetaan yhtiön omissa tehtaissa ja noin puolet tulevat alihankkijoilta.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut31.10.2021
2020 | 21e | 22e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 1 116,2 | 1 229,1 | 1 267,9 |
kasvu-% | 2,36 % | 10,12 % | 3,15 % |
EBIT (oik.) | 109,1 | 154,1 | 150,8 |
EBIT-% (oik.) | 9,77 % | 12,54 % | 11,89 % |
EPS (oik.) | 0,97 | 1,21 | 1,44 |
Osinko | 0,60 | 0,80 | 0,85 |
Osinko % | 4,01 % | 4,52 % | 4,80 % |
P/E (oik.) | 15,52 | 14,63 | 12,29 |
EV/EBITDA | 7,32 | 7,53 | 6,95 |