Tehokkuuden nousu pitää tuloksen kasvu-uralla
Yhtiön tuloskasvu jatkui Q3:lla hyvällä tasolla kustannustehokkuuden parantumisen ja digiliiketoimintojen kasvun myötä. Alman liikevaihdon kasvu on hidastunut taloussyklin kypsyessä ja painetun median rakenteellinen lasku jatkuu voimakkaana, mutta näemme yhtiöllä tehokkuuden kasvun ja liiketoimintamixin parantumisen kautta hyvät edellytykset tuloskasvulle myös lähivuosina. Lisäksi yhtiön käytännössä nettovelaton tase ja vahva kassavirta mahdollistavat kasvua kiihdyttävät yritysostot ja vahvistuvan osinkovirran, ja osakkeen arvostustaso on maltillinen.
Alma Media
Alma Media Oyj on 1998 perustettu Suomessa, itäisessä Keski-Euroopassa, Ruotsissa ja Baltiassa toimiva digitaalisiin rekrytointi- ja markkinapaikkapalveluihin sekä talous- ja ammattilehtien julkaisutoimintaan keskittynyt mediakonserni. Suomessa liiketoimintaan kuuluvat myös asumisen ja autoilun markkinapaikat, valtakunnallinen kuluttajamedia sekä sisältö- ja datapalvelut ammattilaisille ja yrityksille.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut24.10.2019
2018 | 19e | 20e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 354,7 | 343,1 | 341,2 |
kasvu-% | −3,43 % | −3,28 % | −0,55 % |
EBIT (oik.) | 57,3 | 62,0 | 66,2 |
EBIT-% (oik.) | 16,15 % | 18,08 % | 19,41 % |
EPS (oik.) | 0,46 | 0,52 | 0,55 |
Osinko | 0,35 | 0,38 | 0,42 |
Osinko % | 6,32 % | 3,84 % | 4,24 % |
P/E (oik.) | 11,98 | 19,05 | 17,85 |
EV/EBITDA | 8,16 | 10,33 | 8,69 |