Tulokset vahvoja, mutta kertoimet koholla
Marimekon Q3 oli vahva ja koko vuoden ohjeistus pidettiin ennallaan. Nostimme tulosennusteitamme 3-8 % vuosille 2023-25 ja ennusteemme on nyt tämän vuoden marginaaliohjeistuksen ylälaidassa. Yhtiön arvostuskertoimet (esim. P/E 17x 2024) ovat jo korkeahkoja.
Marimekko
Marimekko on suomalainen vuonna 1951 perustettu lifestyle-designyritys, joka tunnetaan ennen kaikkea omaleimaisista kuvioista ja väreistä. Yhtiön tuotevalikoimaan kuuluu korkealuokkaisia vaatteita, laukkuja ja asusteita sekä kodintavaroita sisustustekstiileistä astioihin. Marimekko-brändi on vuosien saatossa modernisoitunut ja mallistoja on kehitetty puhuttamaan laajempaa globaalia asiakaskuntaa. Yhtiön päämarkkinoina toimii Pohjois-Eurooppa, Aasian-Tyynenmeren alue ja Pohjois-Amerikka.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut18.08.2023
2022 | 23e | 24e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 166,5 | 175,2 | 191,8 |
kasvu-% | 9,40 % | 5,20 % | 9,46 % |
EBIT (oik.) | 30,4 | 31,1 | 35,8 |
EBIT-% (oik.) | 18,25 % | 17,75 % | 18,66 % |
EPS (oik.) | 0,56 | 0,57 | 0,68 |
Osinko | 0,34 | 0,40 | 0,50 |
Osinko % | 3,88 % | 3,26 % | 4,07 % |
P/E (oik.) | 15,51 | 21,45 | 18,06 |
EV/EBITDA | 8,95 | 12,23 | 10,37 |