Tuloskuoppa jää taakse, mutta arvostus vaativa
PunMusta Media kasvoi vuonna 2019 voimakkaasti yritysostojen vedolla, mutta kannattavuuskäänne jäi edelleen piippuun vaisussa markkinaympäristössä. Merkittävien tehostustoimien ja yritysjärjestelyjen myötä ennustamme PunaMusta Medialle lähivuosille yhä merkittävää kannattavuusparannusta, mutta painotoimialan epävarman markkinatilanteen ja osakkeen hyvin haastavan arvostustason takia emme pidä osakkeen tuotto/riskiprofiilia vieläkään houkuttelevana.
PunaMusta Media
PunaMusta Media on vuonna 1874 perustettu Suomeen keskittynyt kahdesta liiketoimintaosasta, näkyvyysratkaisuista ja Pohjois-Karjalan alueella toimivasta medialiiketoiminnasta, koostuva konserni. Konsernissa on Sanomalehti Karjalaisen lisäksi kuusi muuta sanomalehtiyhtiötä ja kaksi paikallisradiokanavaa. Konsernin painotoimialaan kuuluvan PunaMusta Oy:n liiketoiminta koostuu mm. aikakaus-, sanomalehti- ja digipainamisesta ja yritysnäkyvyyden luomisesta.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut02.03.2020
2019 | 20e | 21e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 107,3 | 111,1 | 108,4 |
kasvu-% | 22,51 % | 3,59 % | −2,50 % |
EBIT (oik.) | 0,7 | 4,1 | 4,9 |
EBIT-% (oik.) | 0,65 % | 3,70 % | 4,51 % |
EPS (oik.) | 0,18 | 0,30 | 0,36 |
Osinko | 0,25 | 0,30 | 0,35 |
Osinko % | 3,85 % | 12,50 % | 14,58 % |
P/E (oik.) | 35,38 | 7,89 | 6,68 |
EV/EBITDA | 9,69 | 3,16 | 2,82 |