Tulosta tehdään aivan kuin koronapandemiaa ei olisikaan
Marimekko palautti perjantaina vuoden 2020 ohjeistuksen, joka oli selvästi odotuksiamme parempi. Marimekon reagointikyky koronapandemiaan on ollut erinomainen, mikä on lisännyt luottamustamme yhtiön kilpailukykyä ja johtoa kohtaan. Brändin uudelleen herännyt kiinnostus kuluttajien keskuudessa, hyvä hinnoitteluvoima ja nopea kustannussäästöohjelma ovat pitäneet kannattavuuden vahvalla tasolla, ja yhtiön tuloskehitystä katsoessa vaikuttaa siltä ettei koronapandemiaa olisi tässä välissä ollutkaan. Nostimme vuoden 2020 liikevoittoennustettamme 40 % ja 2021-2022 ennusteitamme 10-20 %. Nousseiden ennusteiden johdosta nostamme tavoitehintaamme ja toistamme positiivisen näkemyksemme.
Marimekko
Marimekko on suomalainen vuonna 1951 perustettu lifestyle-designyritys, joka tunnetaan ennen kaikkea omaleimaisista kuvioista ja väreistä. Yhtiön tuotevalikoimaan kuuluu korkealuokkaisia vaatteita, laukkuja ja asusteita sekä kodintavaroita sisustustekstiileistä astioihin. Marimekko-brändi on vuosien saatossa modernisoitunut ja mallistoja on kehitetty puhuttamaan laajempaa globaalia asiakaskuntaa. Yhtiön päämarkkinoina toimii Pohjois-Eurooppa, Aasian-Tyynenmeren alue ja Pohjois-Amerikka.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut17.08.2020
2019 | 20e | 21e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 125,4 | 114,2 | 127,0 |
kasvu-% | 12,10 % | −8,97 % | 11,26 % |
EBIT (oik.) | 17,1 | 11,3 | 14,5 |
EBIT-% (oik.) | 13,65 % | 9,87 % | 11,41 % |
EPS (oik.) | 1,60 | 0,99 | 1,38 |
Osinko | 0,00 | 0,60 | 0,90 |
Osinko % | 4,70 % | 7,05 % | |
P/E (oik.) | 4,47 | 12,88 | 9,23 |
EV/EBITDA | 2,31 | 4,23 | 3,69 |