Uskomme kasvun jatkuvan myös 2023
Marimekon Q3-tulos jäi hieman odotuksistamme, mutta näemme yhtiön suorituksen vaikeassa kuluttajamarkkinassa kaiken kaikkiaan suhteellisen hyvänä. Uskomme kansainvälisen kasvun tukevan yhtiön liikevaihdon ja tuloksen kasvua myös tulevina vuosina. Arvostus (2022 P/E 15x) on mielestämme neutraali ja tuotto-odotus nojaa pääasiassa osinkoihin ja tuloskasvuun.
Marimekko
Marimekko on suomalainen vuonna 1951 perustettu lifestyle-designyritys, joka tunnetaan ennen kaikkea omaleimaisista kuvioista ja väreistä. Yhtiön tuotevalikoimaan kuuluu korkealuokkaisia vaatteita, laukkuja ja asusteita sekä kodintavaroita sisustustekstiileistä astioihin. Marimekko-brändi on vuosien saatossa modernisoitunut ja mallistoja on kehitetty puhuttamaan laajempaa globaalia asiakaskuntaa. Yhtiön päämarkkinoina toimii Pohjois-Eurooppa, Aasian-Tyynenmeren alue ja Pohjois-Amerikka.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut14.09.2022
2021 | 22e | 23e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 152,2 | 168,1 | 178,1 |
kasvu-% | 23,19 % | 10,42 % | 5,95 % |
EBIT (oik.) | 31,2 | 32,5 | 33,3 |
EBIT-% (oik.) | 20,50 % | 19,31 % | 18,72 % |
EPS (oik.) | 0,60 | 0,63 | 0,63 |
Osinko | 0,72 | 0,42 | 0,48 |
Osinko % | 4,25 % | 3,24 % | 3,70 % |
P/E (oik.) | 28,28 | 20,44 | 20,43 |
EV/EBITDA | 15,35 | 12,00 | 11,40 |