Uusi kasvuvaihde silmään

Marimekko on saanut viimeisen kolmen vuoden aikana käännettyä liiketoimintansa selvästi parempaan suuntaan. Liikevaihto on lähtenyt hyvään kasvuun, kannattavuus on noussut ja yhtiö nauttii jälleen brändin hyvästä myötätuulesta. Hyvien suoritusten siivittämänä yhtiö nosti 2018 lopussa taloudellisia tavoitteitaan, jotka nostivat riman hyvin korkealle. Osakekurssiin on leivottu jo kovat lähivuosien odotukset ja yhtiöltä vaaditaan kovia suorituksia, jotta kurssilla olisi vielä nousuvaraa.
Sisäänkirjautuminen vaadittu
Tämä sisältö on näkyvissä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille
Marimekko
Marimekko on suomalainen vuonna 1951 perustettu lifestyle-designyritys, joka tunnetaan ennen kaikkea omaleimaisista kuvioista ja väreistä. Yhtiön tuotevalikoimaan kuuluu korkealuokkaisia vaatteita, laukkuja ja asusteita sekä kodintavaroita sisustustekstiileistä astioihin. Marimekko-brändi on vuosien saatossa modernisoitunut ja mallistoja on kehitetty puhuttamaan laajempaa globaalia asiakaskuntaa. Yhtiön päämarkkinoina toimii Pohjois-Eurooppa, Aasian-Tyynenmeren alue ja Pohjois-Amerikka.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut17.05.2019
2018 | 19e | 20e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 111,9 | 120,6 | 130,4 |
kasvu-% | 9,3 % | 7,8 % | 8,2 % |
EBIT (oik.) | 12,2 | 13,3 | 14,4 |
EBIT-% (oik.) | 10,9 % | 11,0 % | 11,0 % |
EPS (oik.) | 0,20 | 0,25 | 0,27 |
Osinko | 0,37 | 0,18 | 0,19 |
Osinko % | 7,1 % | 1,4 % | 1,5 % |
P/E (oik.) | 25,79 | 52,59 | 48,31 |
EV/EBITDA | 9,33 | 21,17 | 20,15 |
