Vahva aloitus vuodelle
Marimekon Q1 oli selvästi odotuksiamme vahvempi liikevaihdon ja kannattavuuden osalta. Teimme kuluvan vuoden ja lähivuosien tulosennusteisiimme noin 10 %:n korjaukset ylöspäin ja nostamme tästä johtuen tavoitehintaamme. Yhtiön varovainen ohjeistus, korkealle tasolle nousseen kannattavuuden kestävyyteen liittyvä epävarmuus ja haastavan arvostuksen yhdistelmä saa meidät kuitenkin pysymään varovaisella kannalla.
Marimekko
Marimekko on suomalainen vuonna 1951 perustettu lifestyle-designyritys, joka tunnetaan ennen kaikkea omaleimaisista kuvioista ja väreistä. Yhtiön tuotevalikoimaan kuuluu korkealuokkaisia vaatteita, laukkuja ja asusteita sekä kodintavaroita sisustustekstiileistä astioihin. Marimekko-brändi on vuosien saatossa modernisoitunut ja mallistoja on kehitetty puhuttamaan laajempaa globaalia asiakaskuntaa. Yhtiön päämarkkinoina toimii Pohjois-Eurooppa, Aasian-Tyynenmeren alue ja Pohjois-Amerikka.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut17.05.2019
2018 | 19e | 20e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 111,9 | 120,6 | 130,4 |
kasvu-% | 9,34 % | 7,80 % | 8,15 % |
EBIT (oik.) | 12,2 | 13,3 | 14,4 |
EBIT-% (oik.) | 10,92 % | 11,02 % | 11,04 % |
EPS (oik.) | 1,02 | 1,24 | 1,35 |
Osinko | 1,85 | 0,90 | 0,95 |
Osinko % | 44,47 % | 6,94 % | 7,33 % |
P/E (oik.) | 4,09 | 10,47 | 9,62 |
EV/EBITDA | 0,53 | 4,67 | 4,39 |