Vahva tuloskasvu jatkuu digin vedolla
Alma Media raportoi perjantaina ennakoidusti vahvat tuloskasvulukemat Q2:lta ja myös näkymät loppuvuoden suhteen ovat kokonaisuutena positiiviset. Digiliiketoimintojen kasvu on vahvaa, mikä yhdessä tehostustoimien kanssa nostaa selvästi kannattavuutta. Ennakoimme jo aiemmin voimakasta tuloskasvua kuluvalle vuodelle, mutta odotuksia vakaammin kehittyvän painetun median tuloskehityksen myötä nostimme lähivuosien tulosennusteita hieman ylöspäin. Entistä vahvemmin digitaalisen liiketoimintaan painottuvan tuloksen vuoksi osakkeelle voidaan hyväksyä korkeampi arvostustaso ja lisäksi vahva kassavirta mahdollistaa hyvän osinkotuoton.
Alma Media
Alma Media Oyj on 1998 perustettu Suomessa, itäisessä Keski-Euroopassa, Ruotsissa ja Baltiassa toimiva digitaalisiin rekrytointi- ja markkinapaikkapalveluihin sekä talous- ja ammattilehtien julkaisutoimintaan keskittynyt mediakonserni. Suomessa liiketoimintaan kuuluvat myös asumisen ja autoilun markkinapaikat, valtakunnallinen kuluttajamedia sekä sisältö- ja datapalvelut ammattilaisille ja yrityksille.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut24.07.2017
2016 | 17e | 18e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 353,3 | 364,0 | 369,9 |
kasvu-% | 21,20 % | 3,04 % | 1,62 % |
EBIT (oik.) | 35,3 | 50,6 | 53,9 |
EBIT-% (oik.) | 9,99 % | 13,89 % | 14,57 % |
EPS (oik.) | 0,31 | 0,43 | 0,44 |
Osinko | 0,16 | 0,30 | 0,35 |
Osinko % | 3,18 % | 3,08 % | 3,59 % |
P/E (oik.) | 16,38 | 22,70 | 22,00 |
EV/EBITDA | 11,61 | 13,75 | 11,49 |