Vahvaa momentumia vastaan on turha taistella
Marimekon Q2 oli odotuksiamme parempi. Brändin uudistuneella suunnalla ja mallistoilla näyttää olevan nyt kuluttajien keskuudessa erittäin vahva vetovoima, mikä tarjoaa hyvät liikevaihdon ja tuloksen kasvunäkymät. Vahvan tuloskasvun momentumia vastaan ei ole järkevä taistella negatiivisella suosituksella, vaikka osakkeen arvostus ei ole enää erityisen matala.
Marimekko
Marimekko on suomalainen vuonna 1951 perustettu lifestyle-designyritys, joka tunnetaan ennen kaikkea omaleimaisista kuvioista ja väreistä. Yhtiön tuotevalikoimaan kuuluu korkealuokkaisia vaatteita, laukkuja ja asusteita sekä kodintavaroita sisustustekstiileistä astioihin. Marimekko-brändi on vuosien saatossa modernisoitunut ja mallistoja on kehitetty puhuttamaan laajempaa globaalia asiakaskuntaa. Yhtiön päämarkkinoina toimii Pohjois-Eurooppa, Aasian-Tyynenmeren alue ja Pohjois-Amerikka.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut11.08.2019
2018 | 19e | 20e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 111,9 | 120,8 | 130,6 |
kasvu-% | 9,34 % | 7,95 % | 8,15 % |
EBIT (oik.) | 12,2 | 14,0 | 15,0 |
EBIT-% (oik.) | 10,92 % | 11,58 % | 11,48 % |
EPS (oik.) | 1,01 | 1,30 | 1,40 |
Osinko | 1,85 | 0,95 | 1,05 |
Osinko % | 44,47 % | 7,30 % | 8,06 % |
P/E (oik.) | 4,10 | 9,98 | 9,27 |
EV/EBITDA | 0,54 | 4,55 | 4,29 |