Vakaalla tuloskasvupolulla
Alma Media järjesti eilen analyytikkotapaamisen, jossa yhtiön johto kävi läpi markkinan kehitystrendejä, yhtiön taloudellista kehitystä, strategisia painopistealueita sekä segmenttien kehitystä. Tapaaminen vahvisti käsitystämme siitä, että yhtiöllä on ½-osaa liikevaihdosta ja ¾-osaa tuloksesta muodostavien digiliiketoimintojen avulla hyvät edellytykset jatkaa tuloskasvua hidastuvassakin talousympäristössä. Lisäksi vahva tase ja kassavirta mahdollistavat vahvan osinkotuoton sekä merkittävän kokoiset yritysostot.
Alma Media
Alma Media Oyj on 1998 perustettu Suomessa, itäisessä Keski-Euroopassa, Ruotsissa ja Baltiassa toimiva digitaalisiin rekrytointi- ja markkinapaikkapalveluihin sekä talous- ja ammattilehtien julkaisutoimintaan keskittynyt mediakonserni. Suomessa liiketoimintaan kuuluvat myös asumisen ja autoilun markkinapaikat, valtakunnallinen kuluttajamedia sekä sisältö- ja datapalvelut ammattilaisille ja yrityksille.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut17.12.2019
2018 | 19e | 20e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 295,3 | 343,3 | 343,6 |
kasvu-% | −19,60 % | 16,24 % | 0,11 % |
EBIT (oik.) | 17,0 | 62,2 | 67,4 |
EBIT-% (oik.) | 5,76 % | 18,12 % | 19,61 % |
EPS (oik.) | 0,46 | 0,52 | 0,55 |
Osinko | 0,35 | 0,40 | 0,44 |
Osinko % | 6,32 % | 4,04 % | 4,44 % |
P/E (oik.) | 11,98 | 18,94 | 17,87 |
EV/EBITDA | 16,95 | 11,62 | 9,67 |