Vakuuttavaa kannattavuuden puolustamista
Alma Median Q3-tulos oli odotuksiamme parempi, mikä oli jälleen osoitus yhtiön kyvystä hallita kustannuksia ja näin sopeutua heikompaan toimintaympäristöön. Yhtiön oma tekeminen onkin erinomaisella tasolla, mikä on positiivista nyt kun toimintaympäristö on heikko ja lyhyen aikavälin talouskehitykseen liittyvät riskit sekä siten kysynnän kehitykseen liittyvä epävarmuus on korkea. Kuluvan vuoden ennusteemme nousivat, mutta lähivuosille emme ole tehneet juurikaan ennustemuutoksia.
Alma Media
Alma Media Oyj on 1998 perustettu Suomessa, itäisessä Keski-Euroopassa, Ruotsissa ja Baltiassa toimiva digitaalisiin rekrytointi- ja markkinapaikkapalveluihin sekä talous- ja ammattilehtien julkaisutoimintaan keskittynyt mediakonserni. Suomessa liiketoimintaan kuuluvat myös asumisen ja autoilun markkinapaikat, valtakunnallinen kuluttajamedia sekä sisältö- ja datapalvelut ammattilaisille ja yrityksille.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut19.10.2023
2022 | 23e | 24e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 308,8 | 303,8 | 302,1 |
kasvu-% | 12,12 % | −1,62 % | −0,57 % |
EBIT (oik.) | 73,4 | 72,5 | 69,5 |
EBIT-% (oik.) | 23,75 % | 23,86 % | 22,99 % |
EPS (oik.) | 0,72 | 0,65 | 0,63 |
Osinko | 0,44 | 0,46 | 0,48 |
Osinko % | 4,68 % | 4,72 % | 4,93 % |
P/E (oik.) | 13,08 | 14,95 | 15,52 |
EV/EBITDA | 9,47 | 10,38 | 10,63 |