Verve Q3'24: Riski-tuottosuhde muuttui juuri houkuttelevammaksi
Käännös: Alkuperäinen julkaistu englanniksi 29.11.2024 kello 9:49.
Verven kolmannen vuosineljänneksen liikevaihto oli linjassa ennusteiden kanssa, mutta oikaistu liikevoitto jäi odotuksista. Yhtiön kassakonversio oli kuitenkin vahvalla tasolla, ja muut keskeiset tulosindikaattorit pysyivät väkevinä. Tulosalituksesta huolimatta säilytämme lisää-suosituksemme, ja näemme raportin jälkeisen osakekurssin laskun houkuttelevana mahdollisuutena riski-tuottosuhteen kannalta. Tavoitehintamme pysyy 50 kruunussa.
Vahva vapaa kassavirta tasapainotti tulosalitusta
Verven Q3-liikevaihto oli ennusteidemme tasolla 114 MEUR:ssa, ja se kasvoi 45 % vertailukaudesta (31 % orgaanisesti). Nettodollarin laajenemisaste oli terve 108 % ja asiakaspysyvyys 96 %, mikä osoittaa, että nykyiset asiakkaat käyttävät edelleen enemmän rahaa kuin viime vuonna, kun taas Verve pitää asiakaspoistuman historialleen tyypillisellä alhaisella tasolla. Ensimmäiset synergioiden ulosmittaamisen merkit Jun Groupin integroinnin jälkeen vahvistavat luottoamme yhtiöön. Yritysoston jälkeen Jun Groupin orgaaninen liikevaihdon kasvu on kiihtynyt, ja se kasvoi Q2’24:n (ennen yritysostoa) 2 %:sta 7 %:iin Q3:lla ja 12 %:iin lokakuussa. Vaikka Jun Group pysyy tässä vaiheessa suhteellisen itsenäisenä, sen kasvua on edistänyt muun muassa Verven CTV-tarjonta. Oikaistu liikevoitto jäi odotuksistamme 21 %, mikä johtui suurelta osin uusien mainosmuotojen (esim. koko ruudun mainokset ja videomainokset) skaalaamisesta aiheutuneista korkeammista kustannuksista, kehityskustannusten aktivoinnin vähentämisestä ja epäonnistuneeseen mobiilipelin lanseeraukseen liittyvistä arvonalentumiskustannuksista. Uskomme kuitenkin, että tappiollinen tulos painoi vapaata kassavirtaa, joka ylitti ennusteemme ja osoitti vahvaa kassakonversiota vuosineljänneksellä.
Teemme vain pieniä muutoksia ennusteisiimme
Vaikka liikevaihtoennusteemme pysyvät pitkälti ennallaan, olemme hieman laskeneet tulosennusteitamme Q3-raportin pohjalta. Arvioimme vuoden 2024 oikaistun liikevoiton olevan 97 MEUR (oli 110 MEUR), mikä vastaa 23 %:n oikaistua liikevoittomarginaalia, koska odotamme uusien mainosformaattien käyttöönoton jatkuvan vielä pari vuosineljännestä, mikä vaikuttaa marginaaleihin ja johtaa hieman alhaisempaan aktivointitasoon tuloslaskelmassa. Olemme myös laskeneet vuosien 2025-2026 oikaistua liikevoittoennusteitamme 2-4 % näiden tekijöiden vuoksi. Näiden tarkistusten negatiivinen vaikutus käypään arvoon kompensoituu kuitenkin hieman korkeammalla vapaan kassavirran ennusteella, koska odotamme, että vahvan Q3-tuloksen ansiosta kassakonversio on jatkossa korkeampi.
Osakekurssin lasku Q3:n tuloksen jälkeen tarjoaa houkuttelevan tilaisuuden
Odotettua alhaisempi tulos ei muuta sijoitusnäkemystämme Vervestä. Itse asiassa uskomme, että markkinat ovat saattaneet jättää huomiotta kvartaalin vahvan vapaan kassavirran, joka ylitti ennusteemme. Näin ollen tulosjulkistuksen jälkeinen kurssilasku tarjoaa mielestämme hyvän tilaisuuden lisäostoille. Vuoden 2025 arvioidemme perusteella Verven oikaistu EV/EBIT on 7,4x ja oikaistu EV/FCFF 10x, jotka ovat alhaisella tasolla verrattuna verrokkeihin. Uskomme, että Verve on hyvässä asemassa ylläpitääkseen vahvaa kasvua, parantaakseen kassakonversiota ja vähentääkseen taseen velkakuormaa tasaisesti tulevaisuudessa. Odotamme, että näiden edetessä Verven arvostuskertoimet kasvavat nykyisestä tasosta. Mielestämme parhaiten yhtiön pitkän aikavälin arvonmuodostusta kuvaava DCF-malli viittaa mahdolliseen nousuvaraan (52,5 SEK/osake), mikä tukee myönteistä sijoitusnäkemystämme.
Sisäänkirjautuminen vaadittu
Tämä sisältö on näkyvissä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille
Verve
Verve operates in the technology industry. The company runs an ad-software platform that matches global advertiser demand with publisher ad-supply enriching the process with first-party data from own games. Verve's main operational presence is in North America and Europe. Through investments in organic growth and innovation, as well as targeted M&A, MGI has built a one-stop shop for programmatic advertising, enabling companies to buy and sell ad space on all digital devices.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut29.11.2024
2023 | 24e | 25e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 322,0 | 423,0 | 521,0 |
kasvu-% | −0,76 % | 31,37 % | 23,18 % |
EBIT (oik.) | 76,9 | 97,2 | 132,9 |
EBIT-% (oik.) | 23,89 % | 22,99 % | 25,50 % |
EPS (oik.) | 0,15 | 0,23 | 0,38 |
Osinko | 0,00 | 0,00 | 0,00 |
Osinko % | |||
P/E (oik.) | 6,60 | 13,16 | 7,83 |
EV/EBITDA | 3,55 | 7,60 | 5,48 |