Voittavilla brändeillä uuteen kasvuvaiheeseen
Fiskarsin sijoitustarina on edennyt kiinnostavaan taitekohtaan, kun uudella strategiakaudella painotetaan kasvua ja hyvälle tasolle nousseen operatiivisen kannattavuuden lisäksi pitkään tuloskuntoa nakertaneiden kertaluonteisten kulujen odotetaan päättyvän. Haluamme yhtiöltä lisää näyttöjä ennen kuin olemme vakuuttuneita uuden strategiakauden taloudellisten tavoitteiden saavuttamisesta, mutta kunnianhimoiset tavoitteet ja vahvat suoritukset uuden johdon alla antavat rohkaisevia signaaleja sijoittajille.
Sisäänkirjautuminen vaadittu
Tämä sisältö on näkyvissä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille
Fiskars
Fiskars on kotien ja kotitalouksien tuotteiden valmistaja. Tuotevalikoima on laaja ja koostuu esimerkiksi saksista, puutarha- ja ruokailuvälineistä sekä muista kodin ja puutarhan tuotteista. Toiminta on maailmanlaajuista, ja tuotteita myydään eri omilla tuotemerkeillä. Eniten liiketoimintaa on Euroopan markkinoilla. Pääkonttori sijaitsee Helsingissä.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut28.12.2021
2020 | 21e | 22e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 1 116,2 | 1 229,1 | 1 199,4 |
kasvu-% | 2,36 % | 10,12 % | −2,42 % |
EBIT (oik.) | 109,1 | 154,1 | 150,3 |
EBIT-% (oik.) | 9,77 % | 12,54 % | 12,53 % |
EPS (oik.) | 0,97 | 1,21 | 1,45 |
Osinko | 0,60 | 0,80 | 0,95 |
Osinko % | 4,01 % | 5,47 % | 6,50 % |
P/E (oik.) | 15,52 | 12,08 | 10,06 |
EV/EBITDA | 7,32 | 6,28 | 5,62 |