Yhtiö on hyvässä kuosissa
Marimekon Q2 oli todella vahva ja osake päätyi 12 %:n nousuun. Sekä liikevaihto että liikevoitto ylittivät ennusteemme kirkkaasti ja yhtiö täsmensi vuoden 2018 liikevaihto-ohjeistusta ylöspäin. Olemme yhä vakuuttuneempia siitä, että Marimekko on löytämässä tietään yhä laajemman yleisön suosioon Suomessa ja ulkomailla, eikä viime vuosina nähty kannattavuuskäänne ole jäämässä vain lyhytaikaiseksi tuloshypyksi. Toistamme positiivisen näkemyksemme osakkeesta ja tarkistamme selvästi nousseiden lähivuosien tulosennusteidemme johdosta tavoitehintaamme ylöspäin.
Marimekko
Marimekko on suomalainen vuonna 1951 perustettu lifestyle-designyritys, joka tunnetaan ennen kaikkea omaleimaisista kuvioista ja väreistä. Yhtiön tuotevalikoimaan kuuluu korkealuokkaisia vaatteita, laukkuja ja asusteita sekä kodintavaroita sisustustekstiileistä astioihin. Marimekko-brändi on vuosien saatossa modernisoitunut ja mallistoja on kehitetty puhuttamaan laajempaa globaalia asiakaskuntaa. Yhtiön päämarkkinoina toimii Pohjois-Eurooppa, Aasian-Tyynenmeren alue ja Pohjois-Amerikka.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut10.08.2018
2017 | 18e | 19e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 102,3 | 111,5 | 116,2 |
kasvu-% | 2,72 % | 9,01 % | 4,20 % |
EBIT (oik.) | 8,6 | 10,8 | 10,0 |
EBIT-% (oik.) | 8,40 % | 9,70 % | 8,60 % |
EPS (oik.) | 0,73 | 0,85 | 0,95 |
Osinko | 0,50 | 0,75 | 0,65 |
Osinko % | 24,75 % | 5,74 % | 4,98 % |
P/E (oik.) | 2,77 | 15,39 | 13,74 |
EV/EBITDA | 1,15 | 4,50 | 6,54 |