Ytimen transformaatiota ja kasvuaihioita
Alma Media järjesti eilen pääomamarkkinapäivän (CMD). CMD:llä yhtiö tarjosi syväsukelluksen kolmen liiketoiminta-alueen nykytilaan ja niiden kasvumahdollisuuksiin, minkä lisäksi yhtiö julkaisi uudet pitkän aikavälin taloudelliset tavoitteet. Kokonaisuutena päivän anti ei tarjonnut yllätyksiä ja odotamme yhtiön digitaalisten tuottojen kasvun jatkuvan lähivuosina aikaisemmin arvioimiemme askelmerkkien mukaisesti.
Alma Media
Alma Media Oyj on 1998 perustettu Suomessa, itäisessä Keski-Euroopassa, Ruotsissa ja Baltiassa toimiva digitaalisiin rekrytointi- ja markkinapaikkapalveluihin sekä talous- ja ammattilehtien julkaisutoimintaan keskittynyt mediakonserni. Suomessa liiketoimintaan kuuluvat myös asumisen ja autoilun markkinapaikat, valtakunnallinen kuluttajamedia sekä sisältö- ja datapalvelut ammattilaisille ja yrityksille.
Lue lisää yhtiösivullaTunnusluvut16.09.2021
2020 | 21e | 22e | |
---|---|---|---|
Liikevaihto | 230,2 | 271,9 | 288,2 |
kasvu-% | −7,99 % | 18,10 % | 6,02 % |
EBIT (oik.) | 45,5 | 61,2 | 65,2 |
EBIT-% (oik.) | 19,74 % | 22,53 % | 22,62 % |
EPS (oik.) | 0,36 | 0,56 | 0,61 |
Osinko | 0,30 | 0,32 | 0,35 |
Osinko % | 3,36 % | 3,23 % | 3,54 % |
P/E (oik.) | 24,56 | 17,53 | 16,34 |
EV/EBITDA | 12,82 | 14,01 | 12,33 |