Copyright © Inderes 2011 - present. All rights reserved.
  • Uusimmat
  • Pörssi
    • Aamukatsaus
    • Osakevertailu
    • Pörssikalenteri
    • Osinkokalenteri
    • Analyysi
    • Artikkelit
    • Sisäpiirin kaupat
  • inderesTV
  • Mallisalkku
  • Foorumi
  • Premium
  • Femme
  • Nora AI
  • Opi
    • Sijoituskoulu
    • Q&A
    • Analyysikoulu
  • Meistä
    • Seurantayhtiöt
    • Tiimi
Laaja analyysi

Seuraava tasoloikka vaatii vielä kärsivällistä pelaamista

– Atte RiikolaAnalyytikko
Remedy Entertainment
Lataa raportti (PDF)

Remedy rakentaa strategiansa seuraavaa kasvuloikkaa kehitteillä olevien 5 merkittävän pelihankkeen avulla. Tämä näkyy nousevina kustannuksina vuosina 2022-2023, mutta mahdollistaa merkittävän tuloskasvun erityisesti vuosina 2025-2026 kasvavien rojaltituottojen siivittämänä. Pitkän aikavälin kasvupotentiaaliin peilattuna näemme osakkeen tuotto/riski-suhteen houkuttelevana, mutta laskeneilla ennusteillamme tämän realisoituminen ottaa aiempia odotuksiamme enemmän aikaa. Siten lyhyellä tähtäimellä osakkeen arvostuksen houkuttelevuus on heikentynyt aiempiin arvioihimme nähden.

Sisäänkirjautuminen vaadittu

Tämä sisältö on näkyvissä vain sisäänkirjautuneille käyttäjille

Luo ilmainen tunnus

Remedy Entertainment on vuonna 1995 perustettu suomalainen videopelikehittäjä. Yhtiö on yksi Suomen vanhimmista pelinkehittäjistä, jonka tunnetuimpia pelejä ovat Max Payne, Alan Wake, Quantum Break ja Control. Remedy tunnetaan maailmalla parhaiten tarinavetoisista toimintapeleistä ja on yksi arvostetuimpia itsenäisiä AAA-pelistudioita maailmassa. Remedy kehittää korkeatasoisia, suurten pelistudioiden massapeleistä selkeästi erottuvia pelejä pääsääntöisesti PC:lle, Xboxille ja Playstationille.

Lue lisää yhtiösivulla

Tunnusluvut02.06.2022

202122e23e
Liikevaihto44,748,146,6
kasvu-%8,9 %7,4 %−3,0 %
EBIT (oik.)11,46,70,6
EBIT-% (oik.)25,5 %13,9 %1,4 %
EPS (oik.)0,670,390,03
Osinko0,170,170,17
Osinko %0,4 %1,1 %1,1 %
P/E (oik.)59,040,9500,6
EV/EBITDA33,018,849,6

Foorumin keskustelut

Remedyn tapauksessa EBIT ja EPS-luvut ovat aika käyttökelvottomia tulevina vuosina, kun aktivoitujen kehitysmenojen poistot painavat niitä. ...
13 tuntia sitten
- Atte Riikola
16
Akee nosti esiin mielenkiintoisen pointin. Kaivoin hieman vanhoja toteumia läpi huuman huippuvuosilta. Kyllä minäkin näitä lukuja katsellessa...
16 tuntia sitten
- Relaaja
11
Tuo on oikeasti hyvä, että bongasit. Ei pitäisi itse hölmöillä oletusten kanssa. Remedyn ennustemalli kyllä on varmaan omista caseista monimutkaisin...
19 tuntia sitten
- Atte Riikola
28
Sori @Atte_Riikola ei ollut tarkoitus avata matopurkkia ja aiheuttaa lisäduunia. Analyytikolla on varmasti keskimäärin enemmän työtä kuin kä...
20 tuntia sitten
- Pölhölän Akee
26
Kyl sä olet Akee tarkka kaveri! Ja meikäläinen on ollut viikonloppuna solmussa omien Excelien kanssa. Meikäläisen laskelmat menee Annapurnan...
eilen
- Atte Riikola
35
Kiitos taas hyvästä analyysista @Atte_Riikola Luin eilen illalla analyysin läpi. Jäin pohtimaan miksi analyysissä EBIT kehitys jää liikevaihto...
eilen
- Pölhölän Akee
25
Joka GPU-puolen kehityksen tuntien lähinnä olisi neural texture compression-tuki. Ideana on generoida äärimmäisen yksityiskohtaisia materiaalitekstuur...
eilen
- Jarnis
5
Sosiaalinen media
  • Inderes Foorumi
  • Youtube
  • Facebook
  • Instagram
  • X (Twitter)
  • Tiktok
  • Linkedin
Yhteystiedot
  • info@inderes.fi
  • +358 10 219 4690
  • Porkkalankatu 5
    00180 Helsinki
Inderes
  • Meistä
  • Tiimi
  • Avoimet työpaikat
  • Inderes sijoituskohteena
  • Palvelut pörssiyhtiöille
Sivusto
  • UKK
  • Käyttöehdot
  • Tietosuojaseloste
  • Vastuuvapauslauseke
Inderesin vastuuvapauslauseke löytyy täältä. Kunkin Inderesin aktiivisessa seurannassa olevan osakkeen tarkemmat tiedot löytyvät kunkin osakkeen omilta yhtiösivuilta Inderes-sivustolla. © Inderes Oyj. Kaikki oikeudet pidätetään.